В Турция отдавна има автомобилостроене и страната е доказала способността си да бъде място, в което може да се произвеждат автомобили. Това коментира доц. д-р Косьо Стойчев от СУ "Климент Охридски" по повод темата за избора на южната ни съседка за изграждането на новия завод на Volkswagen в региона.
"Индустриалната среда е ключова при избора на локация за инвестиция от мащаба на тази на германския автомобилен производител Volkswagen. Местният пазар трябва да бъде достатъчно мощен, за да поддържа завода", обяснява той в интервю за BloombergTV България.
"Поради тази причина компанията избира страната, която притежава вътрешен производствен и потребителски мащаб", допълва експертът.
Все пак доц. д-р Стойчев потвърждава, че за България е успех, че е била избрана и разглеждана като възможна дестинация за производствената база.
"България може и трябва да произвежда автомобили. Въпросът е дали е необходимо да влезе във високия клас от първа стъпка или трябва да се започне с производство на по-лесни и по-масови автомобили", обяснява той.
По думите на експерта за привличането на инвеститорите от такъв ранг страната ни трябва да бъде по-добре подготвена от административна гледна точка.
"Заделянето на земя не е достатъчно, както и близостта на град с определено население, което потенциално би могло да работи в един такъв завод", смята той.
Припомняме, че в петък след заседание на Надзорния съвет на германския концерн в немски медии излезе информация, че групата на Volkswagen се спира на Турция като избор.
Информацията не беше официално потвърдена от производителя като се очаква компанията окончателно да обяви решението си в следващите месеци.
evropeetz
на 27.08.2019 в 08:32:21 #1За съжаление може би наистина Фолксваген ще избере Турция.Там имат опит в автомобилостроенето.На нас единственият ни коз е че сме в ЕС.Разбира се това никак не е малко и много ми се ще да е достатъчно за правилният избор на немската марка.