В Турция отдавна има автомобилостроене и страната е доказала способността си да бъде място, в което може да се произвеждат автомобили. Това коментира доц. д-р Косьо Стойчев от СУ "Климент Охридски" по повод темата за избора на южната ни съседка за изграждането на новия завод на Volkswagen в региона.

"Индустриалната среда е ключова при избора на локация за инвестиция от мащаба на тази на германския автомобилен производител Volkswagen. Местният пазар трябва да бъде достатъчно мощен, за да поддържа завода", обяснява той в интервю за BloombergTV България.

"Поради тази причина компанията избира страната, която притежава вътрешен производствен и потребителски мащаб", допълва експертът.

Все пак доц. д-р Стойчев потвърждава, че за България е успех, че е била избрана и разглеждана като възможна дестинация за производствената база.

"България може и трябва да произвежда автомобили. Въпросът е дали е необходимо да влезе във високия клас от първа стъпка или трябва да се започне с производство на по-лесни и по-масови автомобили", обяснява той.

По думите на експерта за привличането на инвеститорите от такъв ранг страната ни трябва да бъде по-добре подготвена от административна гледна точка.

"Заделянето на земя не е достатъчно, както и близостта на град с определено население, което потенциално би могло да работи в един такъв завод", смята той.

Volkswagen избра Турция пред България за новия си завод

Volkswagen избра Турция пред България за новия си завод

Заводът за €1,3 милиарда, който ще разкрие 5 000 нови работни места, ще бъде в Измир

Припомняме, че в петък след заседание на Надзорния съвет на германския концерн в немски медии излезе информация, че групата на Volkswagen се спира на Турция като избор.

Информацията не беше официално потвърдена от производителя като се очаква компанията окончателно да обяви решението си в следващите месеци.