Напрежението в търговското надмощие, регулаторните препятствия и опитите на Запада да се противопостави на китайската конкуренция отлагат връщането на 737 MAX в Китай. Съвсем очаквано, от Boeing са разочаровани и притеснени, защото техния потенциален китайски конкурент демонстрира все по-нарастващото си влияние.

6 месеца след като западните страни отмениха почти двугодишната забрана за полети на MAX, не се вижда ясен край на кризата около най-продавания самолет на Boeing в Китай

Парадоксално, но именно Китай е и първата държава, която го приземи през 2019 г. след две смъртоносни катастрофи в рамките само на 5 месеца. Компанията се надяваше Китай да одобри завръщането на MAX до края на миналата година. През януари 2021 г. от Boeing заявиха, че очакват "MAX да бъде одобрен от регулаторите навсякъде по света до края на юни".

Двигателите на Boeing 777 трябва да бъдат подобрени, за да полети отново

Двигателите на Boeing 777 трябва да бъдат подобрени, за да полети отново

Проблемите на самолетния гигант сякаш нямат край

Сега, с помощта на администрацията на американския президент Джо Байдън, Boeing засилва усилията си да убеди Китай, че самолетът вече е напълно безопасен и да възстанови най-стратегическото си партньорство. Запознатите с преговорите обаче твърдят, че днешните регулаторни и политически пречки означават, че до някакво конкретно решение ще се стигне след месеци.

За главния изпълнителен директор на Boeing - Дейвид Калхун, това означава, че печалбите и пазарният дял намаляват за сметка на европейския конкурент Airbus.

"Знам, че ако това продължи твърде дълго, ние ще заплатим цената", заяви той, подчертавайки, че именно "Китай са най-голямата част от растежа на авиоиндустрията в света."

Поради несигурността в страната от Boeing не са уверени, че могат да повишат производството си до планираните над 31 самолета на месец.  Компанията е почти изключена от нови поръчки на най-големия пазар на самолети в света от 2017 г., което допринесе за решението й да намали производството на своя модел 787 за дълги разстояния.

Първият китайски граждански самолет: Mоже ли той да сложи край на дуопола на Boeing и Airbus?

Първият китайски граждански самолет: Mоже ли той да сложи край на дуопола на Boeing и Airbus?

Регулаторите в азиатската страна може да дадат сертификат за модела C919 още тази година

Китайският интерес

Китай се надява да се конкурира със западните производители на самолети със своя C919 - пряк съперник на MAX и с други самолети като Airbus A320. Производител на C919 е Държавната търговска авиационна корпорация на Китай, която се стреми към местно сертифициране на самолета до края на годината. Именно тази потенциална конкуренция накара САЩ и Европа да приложат примирие в 17-годишната търговска война между гигантите Boeing и Airbus.

Европа и САЩ слагат край на спора си за субсидиите за авиостроителите. Поне за 5 години

Европа и САЩ слагат край на спора си за субсидиите за авиостроителите. Поне за 5 години

Това отваря нова страница в нашите отношения, посочва председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен

Приземяването на MAX - след катастрофите, при които загинаха 346 души е най-тежката криза в историята на Boeing. Пандемията само задълбочи проблемите за компанията, които сякаш нямат край.