Американската Федерална авиационна администрация обяви, че иска да види двигателите на самолетите Boeing подсилени, за да може той да полети отново. След инцидент по време на полет през февруари, всички Boeing 777, летящи с двигателите Pratt & Whitney, са подложени на проверки. Изискването на регулатора вероятно означава, че ще мине известно време, преди тези самолети да се върнат в небето, съобщава Reuters.
От Boeing вече работят по редизайн на двигателите, след като подобни инциденти се случиха по време на други полети - с United 777 през 2018 г. и с JAL 777 през декември 2020 г.
Представителят на Федералната авиационна администрация Стив Диксън е коментирал, че производителите "са задължени да укрепят капаците на двигателя PW4000, за да се предотвратят бъдещи инциденти. Според експерти от авиационния бизнес най-вероятно много от самолетите на Boeing ще останат приземени поне още няколко месеца.
Наскоро един от страши-мениджърите на компанията - Ед Пиърсън - който през 2018 г. е заемал въпросната позиция в самолетния завод на компанията в Рентън, Вашингтон, заяви, че "през 2018 г. е настъпил хаос заради увеличения натиск за възможно най-бързо производство".
Проблемите на самолетите сякаш нямат край. Около половин година след като Boeing 737 Max получи разрешение да лети отново, наскоро самолетът пак стана обект на сериозни проверки. Като причина бяха посочени електрически дефекти. Потенциалният проблем доведе до забрана за полети на над 100 самолета, собственост на 24 авиокомпании по света. В момента United Airlines е най-големият оператор на двигателите PW4000.Превозвачът експлоатира 52 самолета, които в момента са паркирани в САЩ и в други страни.
Базираната в Чикаго компания Boeing опитва да се справи с кризите и в трите си най-популярни самолети: 737 MAX, 777 и 787. Следващите месеци ще принудят производителя да намери решения, ако иска да се избави от финансовите загуби, които могат да доведат и до фалит.