Планът за изграждането на най-дългият подводен железопътен тунел в света отново удари на камък, след като естонското правителство отхвърли изпълнителя на проекта. Като причина за това решение от властите в страната посочиха редица причини, включително заплахи за националната сигурност.

Въпреки че от правителството уверяват, че идеята за свързването на Хелзинки и Талин остава на дневен ред, те посочват, че имат притеснения, свързани с финландската компания, заради осигуреното от Китай финансиране.

Естонското правителство настоява двете държави да поемат водеща роля в осъществяването на проекта, пише Bloomberg.

Финландският предприемач Петер Вестербака, който е управител на Finest Bay Area Development, е получил обещание за финансиране в размер на около 17 милиарда евро от китайската Touchstone Capital Partners за строежа на турела.

Подводен тунел за €20 милиарда свързва две европейски столици

Подводен тунел за €20 милиарда свързва две европейски столици

Ще съкрати времето за пътуване с поне една трета

Преди година премиерът на Естония Таави Аас коментира темата така: "Ние трябва да имаме повече яснота откъде точно идват парите за този проект. Къде е гаранцията, че той ще бъде завършен. Разработчикът не може да отговори колко хора могат да пътуват през него.".

От правителството в Талин тогава посочиха в писмо до разработчиците на проекта, че планът е нереалистичен и няма как тунелът да бъде завършен през 2024 година. Проучване от 2018 година е изчислило, че за финализирането на проекта са нужни 15 години.

Първа спънка пред най-дългия подводен жп тунел в света

Първа спънка пред най-дългия подводен жп тунел в света

Eстония няма достатъчно информация за проекта и това я притеснява