Интернет компанията Google отнесе рекордна глоба в размер на 2,42 милиарда евро или 2,7 милиарда долара, наложена от регулаторите на Европейския съюз (ЕС) заради злоупотреба с господстващо положение, която е била в полза на продукт на компанията.
Решението на Брюксел дойде след 7-годишно разследване на американския лидер и по-конкретно в сферата на онлайн търговията. От Брюксел обвиняват компанията в злоупотреба с доминантно положение в областта на онлайн търсенето, което е в полза на собствената й платформа за електронна търговия Google Shopping.
"Google злоупотребява с господстващо положение на пазара, като систематично облагодетелства своя собствена платформа за пазаруване в общите резултати от търсенията в браузъра", посочват от Европейската комисия в официалното си съобщение, публикувано днес.
Американската компания ще има 90 дни да прекрати тази си практика или ще трябва да плати до 5% от среднодневния оборот на компанията майка Alphabet.
Разследването, започнато през 2010 година, включва още два продукта на Google - мобилния софтуер Android и услугата за онлайн реклами AdSense.
"Google систематично дава преднина в позиционирането на своята собствена платформа за сравняване на търговски услуги. Когато потребителят въведе заявка в търсачката на Google, резултатите за услугата за пазаруване на компанията се появяват в или близо до горната част на резултатите от търсенето", обясняват от ЕК.
От Брюксел посочват още, че от американската компания използват алгоритми, в които са включени редица критерии за появяване на резултати при търсене. По този начин се ограничават показваните услуги на конкуренти на платформата Google Shopping.
"Доказателствата сочат, че дори най-високо класираната конкурентна услуга се появява средно на четвърта страница от резултатите от търсенето с Google, а други се показват още по-надолу", допълват от Комисията.
"В резултат услугата на Google за сравняване на оферти за покупки е много по-видима за потребителите в сравнение в конкурентните й", се казва още в съобщението.
Европейските власти настояват интернет компанията да използва едни и същи методи за позициониране и показване на конкурентите й в резултатите от търсенията.