В ново проучване граждани от 11 европейски държави споделят своето виждане за това защо дигиталните иновации и решения са важна част от бъдещето на финансовите услуги и търговията.
Изследването на Mastercard за нагласите на клиентите на банки в Европа показва, че удобството е най-важното предимство за използването на електронно банкиране, като ключови фактори са спестяването на време (70%) и лесната употреба (59%).
Шест от десет европейски потребители приветстват дигиталните решения и вярват, че дигитализацията на банковата индустрия я прави по-удобна и по-сигурна.
Повече от 85% анкетираните използват дигитални банкови услуги (онлайн или мобилни) поне веднъж месечно, а 38% дори го правят на дневна и седмична база.
Най-активните потребители, използващи електронно банкиране на дневна до седмична база, са британците (54%), следвани от холандците (51%) и шведите (47%), за разлика от едва 26% от швейцарците и 27% от унгарците, които заемат последните места от изследваните пазари.
Изследването показва още, че лоялността на клиентите към настоящата им банка е сравнително ниска: почти половината от потребителите в Европа (49%) заявяват, че в определен момент ще обмислят преминаването към електронна банка.
Особено ниска е лоялността на потребителите в Германия: 27% обмислят да сменят обслужващата ги банка в рамките на следващите 12 месеца. Най-високо доверие в настоящата си банка демонстрират холандците: едва 7% заявяват, че възнамеряват да я заменят с друга, а 52% са категорични, че ще я запазят.
Наред с това, европейските потребители вярват, че процесът на дигитализация във финансовата индустрия ще засегне и банковите клонове. Две трети смятат, че клоновете на банките ще продължат да съществуват след десет години, но с намалена численост. Около 6% пък са убедени, че физическите банкови клонове ще изчезнат в рамките на този период.
Източник: Mastercard