Общо 10 компании подадоха офертите си за ремонта на трите виадукта от АМ „Тракия" и АМ „Хемус". Процедурата е по разпоредбите на чл. 84, т. 2 от Закона за обществените поръчки и е по три обособени позиции както следва:

- „Проектиране и извършване на аварийни ремонтно-възстановителни работи на виадукта при км 61+327 на АМ „Тракия";

- „Проектиране и извършване на аварийни ремонтно-възстановителни работи на виадукта при км 67+027 на АМ „Тракия";

- „Проектиране и извършване на  аварийни ремонтно-възстановителни работи на виадукта при км 30+874 на АМ „Хемус".

Това са виадуктите „Вършилата" и съоръжението преди с. Церово от автомагистрала „Тракия" и „Бебреш" преди тунел „Топли дол" от АМ „Хемус", съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ), а срокът за изпълнение на обществената поръчка е 18 месеца.

Подадените заявления за участие по реда на тяхното постъпване в деловодството на АПИ са:

- Инжстройинженеринг ЕООД, гр. Варна - за обособена позиция 1, 2, 3;

- Пътища и мостове ЕООД, гр. Варна - за обособена позиция 3;

- МВ Конструкции ДЗЗД (в дружеството участват „Маринели Коструциони", Падуа, Италия и „ВОДОСТРОЙ 98" АД, София) - за обособена позиция 2, 3;

- ГБС Инфраструктурно строителство АД - за обособена позиция 1, 2, 3;

- Сдружение Виадукти 2012 (в сдружението участват „ПСТ Холдинг" АД, София; ОРС - ИНФРАСТРУКТУРА" ООД, София, подизпълнител: „Фресине Интернационал е компани", Франция) - за обособена позиция 1, 2, 3;

- Порр Бау ГмБХ - за обособена позиция 1, 2, 3;

- Сдружение Геострой-Мостремонт 97-Пътстрой 92 (в сдружението участват „Геострой" АД, София; „Мостремонт 97" ООД, София; „Пътстрой 92" АД) - за обособена позиция 1, 2, 3;

- Консорциум Хидрострой -Мостовик 2012 (в консорциума участват Хидрострой" АД, гр. Варна; „НПО Мостовик" ООД, Омск, Русия) - за обособена позиция 1, 2, 3;

- Джоинт Вентчър ХОХТИЙФ-Станилов (участват„ХотхийфСалюшънс" АГ, Германия; „Станилов" ЕООД, София) - за обособена позиция 1, 2, 3;

- Трейс Груп Холд АД - за обособена позиция 1, 2, 3.

Фирмите-изпълнители ще бъдат избрани след предварителен подбор от възложителя. Целта е те да имат необходимите финансови и технически възможности за изпълнение на обществената поръчка, уточняват от АПИ.

За всяка обособена позиция кандидатът трябва да отговаря на следните изисквания за икономическо и финансово състояние:

- реализирани приходи от договори за строителство, (включително ново строителство, реконструкция, основен ремонт, рехабилитация) на мостове, виадукти и други пътни съоръжения, саниране и усилване на пътни съоръжение с торкретбетон и други методи общо за последните 3 години не по-малко от 7 млн. лв. без ДДС;

- да има достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент в размер не по-малък от 700 000 лв. без ДДС.

Изискванията за техническите възможности и квалификацията на кандидатите са:

- за последните 5 години да е изпълнил договор/договори за ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация на 3 съоръжения с отвор по-голям от 20 метра с обща дължина над 100 м;

- да разполагат с екип за изпълнение на проектирането и строителството.

Всеки кандидат ще има право да представи заявление за обособените позиции в съответствие с изискванията на чл. 57, ал. 3 от ЗОП. Когато кандидатът в процедура е чуждестранно юридическо лице или обединение на чуждестранни юридически лица, заявлението и приложените документи трябва да отговарят на изискванията на чл. 56, ал. 4 от ЗОП.