Английският Independent посвещава днес водеща статия на проблема за нежеланата поща и реклами, доставяни по домовете на хората - т.нар. „джънк мейл". Според медията, тази практика е вредна за околната среда и утежнява данъчния товар на гражданите.

Асоциацията на местните власти на Острова (The Local Government Association, LGA), предупреди, че намерението на Royal Mail , които възнамеряват да отмахнат ограничението от три доставки седмично за неадресирани писма и издания, ще доведе главно до нарастване на нежеланите доставки.

Шефът на LGA е уведомил изпълнителния директор на Royal Mail за мрачните си прогнози: „Загрижен съм, че увеличението на junk mail - а по пощата ще доведе до нарастване количеството хартия която или се хвърля по земята, или ще трябва да се събира в кошчета за смет - и това във времена, когато общините се стремят да минимизират отпадъците, да увеличат рециклирането им и да намалят данъчната тежест за хората".

Проблемът на английските общини не изглежда толкова комично на фона на статистиките за доставките на нежелана реклама. Royal Mail е доставил 3,3 милиарда броя неадресирана поща за 2005 г., което е увеличение с 12,5% спрямо предходната 2004 година.

LGA изчисляват, че отмяната на ограничението ще увеличи със 78,000 тона отпадъците, хвърляни по земята и в кошчетата, а всеки тон коства на данъкоплатците допълнителни 100 паунда.

Количеството отпадъци във Великобритания нараства с 3% всяка година, което води до 15% увеличение на таксите за смет по места, а съответно 206 милиона лири стерлинги повече от данъчните постъпления са употребени за третиране на отпадъци.

Отговорът на Royal Mail гласи, че 75% от неадресираната поща се доставя от техните конкуренти. Ако от Royal Mail откажат на компаниите да разпространяват тяхната реклама, рекламодателите ще се обърнат към конкурентите и ефектът ще е един и същ.