Италия е на първо място сред страните, които туристите „кликат" в интернет. Тя представлява 24% в предпочитанията на германците и 77% в тези на французите, твърди изследване, цитирано от ProntoSofia.

Над 100 международни издания са били подложени на мониторинг в рамките на проучването. Според него през последните две години са скочили рязко социалните мрежи по интернет, които позволяват обмяна на информация  и съвети между туристите.

Според швейцарския вестник Le Temps съществува пряко пропорционална връзка между размяната на снимки, видеокадри и съвети по мрежата и увеличаването на туристите. Резултатът от всичко това е 57 милиарда евро приходи за туризма по интернет в Европа между 2007 и 2007 година.

В Съединените щати пък са били похарчени за туризма над 86 милиарда долара в мрежата през 2007, като предвижданията са те да се увеличат на 90 милиарда през 2009.