GfK индексът на потребителското доверие в Германия за декември отбеляза изненадващ спад до 5.9 пункта (при очаквания за 6.2 пункта) спрямо 6.1 пункта за ноември месец (низходяща ревизия от 6.3 пункта предишна оценка). Този индекса показва, че немските потребители остават по-уверени относно своите икономически перспективи, но в същото време има известно влошаване на склонността и за покупки и спад в техните очаквания за доходите, което обаче едва ли ще влоши очакванията за солидно предколедно пазаруване от страна на германците.

GfK компонентата на очакванията за доходите през ноември месец спада силно до 17.8 пункта от 29.9 пункта за октомври месец, но все пак остава доста над нейното средно ниво в дългосрочен план в 0 пункта. Компонентата на икономическите очаквания за ноември месец покачи до -14.6 пункта от -15.8 за октомври (ръст за трети пореден месец). Индексът на склонността за покупки на германските потребители през ноември спада до 29.4 пункта спрямо 33.9 пункта за предходни месец.

"Извънредно ниските лихвени нива и ниската обща несигурност относно европейската дългова криза не са оптимална предпоставка за по-голяма склонност за спестяване", заяви Ролф Бюркъл - икономисти в GfK института. "Вместо това, потребителите се подготвят по-скоро да правят скъпи покупки, отколкото да държат своите пари в банките", посочи той. "Общото настроение остава позитивно", тъй като мнозинството германци участвали в проучване все още очакват техните доходи да нарастват в реално изражение в следващите няколко месеца, отбеляза Бюркъл (въпреки спад на компонентата за очакваните в бъдещите доходи на GfK индекса през ноември?).