Все още кризата не се отразява на БДЖ, но големият проблем пред железниците си  остава липсата на инвестиции. Това каза Петър Бунев - председател на Синдиката на железничарите към КНСБ пред Дарик.

Той допълни, че преговорите между синдикатите и Министерството на транспорта продължават, но все още остава опасността от съкращения в компанията.

Това е много болезнен въпрос за синдикатите и за хората. Освобождаването на работници е неприятен момент. А и няма човек от железницата, който да не изплаща заем, коментира Бунев.

Въпросът е можем ли да намерим решение, така че да не се стига до изхвърляне на хора на улицата. Мисля, че има такива решения, оптимист е синдикалистът.

Проблемът е, че нормалното в този момент беше да помислим заедно върху някои проблеми и как да минимизираме явлението криза. Диалог има, просто те си правят техните разчети.

Предполагам, че ще бъдем поканени идните дни, за да разговаряме по тези въпроси. В момента имаме нужда от обединяване на усилията за спасяване в една криза. Все още силно се надявам да намерим общи решения, уверен е Петър Бунев. 

Ако обаче не намерим, няма да има друг начин, освен да покажем, че имаме сила, каза Бунев във връзка с диалога с транспортното министерство.

Припомняме, пред Money.bg управителят на дирекция "Товарни превози" в логистичната компания Пенчо Попов подчерта, че „Кремиковци" не е единствената причина за предстоящото редуциране на персонала, но от началото на 2009 година, след съгласуване със синдикатите, в компанията започват съкращения".

Основна причина за предстоящите уволнения ще бъде очакваната „оптимизация на работата". През тази година железниците са превозили с една трета товари по-малко в сравнение с 2007 г., когато обемът е бил 4.8 млн. тона.