Ryanair обяви, че нейната печалба за шестте месеца до 30.09 се е повишила с 39% и е 329 милиона евро (220 милиона паунда). Броят на превозените пътници се е увеличил от 18 милиона до 22.1 милиона души.
Добрите междинни резултати дават основание на шефа на Ryanair Майкъл О'Лиъри да повиши прогнозата за печалба за годината от 335 милиона евро на 350 милиона евро. И това на фона на увеличение цените на гроивата с 42%. Страничният бизнес на Ryanair (храни, напитки, хотели) също печели добре: 27% увеличение.
Въпреки чудесните резултати засега, ръководството на компанията не страда от свръхоптимизъм за годишния резултат, тъй като ирландските превозвачи се опасяват от неконтролиран ръст на цените на горивата в края на годината.
О'Лиъри смята, че ако предложението за поглъщане на Aer Lingus бъде прието, ще се формира „мощна ирландска самолетна групировка", която ще бъде в състояние да се конкурира с най-големите европейски превозвачи и ще може да предлага на пътниците най-ниските такси.
Според шефа на Ryanair, моделът на ниските цени в самолетните превози е доказал печелившия си характер и възможността да увеличава пътникопотока.
Засега Ryanair притежава дял от 19.2% от Aer Lingus. Желанието за пълно поглъщане обаче среща съпротивата на борда на Aer Lingus, персонала и дори на правителството на Ирландия. Евентуалната сделка е окачествявана като вредна и анти - конкурентна.
О'Лиъри отново се е изказал срещу „монопола" на BАА върху главните летища на Лондон - Хийтроу, Гейтуик и Станстед. „Докато няма конкуренция между трите лондонски летища, летищните такси ще продължат да се покачват и пътниците ще трябва да понасят тези свръх-специализирани, неефективни транспортни форми".