Държавната агенция по туризъм е започнала преговори с превозвачи за реклама на българския туризъм върху тировете от международния транспорт. Така успешно можем да привлечем вниманието например върху златните ни съкровища, каза шефът на ДАТ Анелия Крушкова на семинар във Велинград, посветен на международния ден на туризма, съобщава "Янтра ДНЕС".
До края на годината ДАТ започва рекламна кампания на България върху кутиите за мляко, натурален сок и хартиените опаковки за хляб. Така докато в Централна Европа пазаруват хранителни продукти 4 мил. потребители ще бъдат привличани да посетят България.
Облепването на един камион ще излезе около 1000 лева, а рекламата върху храни ще струва около 30 000 евро.
5 мил. лева е годишният бюджет на ДАТ за реклама. Като обидна, срамна и недостатъчна определи сумата хотелиерът Стефан Шарлопов от съюза по балнеология и спа туризъм.
Той посочи, че България няма единен национален туристически продукт. От ДАТ го подкрепиха. Като резерв за развитие на туризма Шарлопов посочи лечебните минерални води и ловния туризъм.
Според него румънските, украинските, руските и скандинавските туристи са резерв пред родната туристическа индустрия.
Създават се 9 клъстъра пътища на виното, заяви Константин Маджаров, шеф на лозаро-винарската камара "Тракия" в България. Според него все още не може да се говори за взаимна обвързаност между винопроизводителите и туризма.
Благой Рагин, шеф на българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, смята, че точно туризмът може да ни извади от кризата, но е необходима спешна среща между туристическата индустрия и политиците.
Индийските туристи и европейските пенсионери могат да влеят средства в туризма ни, каза Анелия Крушкова. Годишно 7 млн. индийци пътуват в чужбина. До 2020 г. се очаква те да нараснат до 30 млн. Проблемът при тях е че 44 % са вегетарианци.
100 млн. пенсионери живеят в Европа. 40 на сто от тях никога не са пътували и това са потенциални туристи за нас, посочи Крушкова.
Ръст от 17,03 % на туристите за този летен сезон отчетоха от ДАТ. Прогнозите до края на годината са за растеж до 20 %. 1, 454 милиарда евро са тазгодишните приходи в туризма, което е с 12,3 процента повече от миналата година, съобщиха от ДАТ.
Припомняме, според Красимир Гергов - председател на Националния борд по туризъм, 1-1.5% от приходите в бранша трябва да се дават за реклама на страната ни като привлекателна туристическа дестинация.
Hmmm
на 30.09.2008 в 15:25:04 #5Логото и рекламата са си хубави, само че има един проблем. Как като ги докараме тези хора ще ги накараме да гледам само съкровищата и няма да видят реалността? Тези 5 мил. колкото и да са недостатъчни за реклама са една кърфичка в купата сено, която трябва да се преметне за да свети България за туристите!
running_wild
на 30.09.2008 в 14:58:52 #4Между другото логото не е толкова лошо. Стилът е сходен с този на повечето държави, на които съм гледал реклами - Хърватия, Кипър, Гърция, Испания.
5
на 30.09.2008 в 12:56:33 #3тия неща се говорят поне от 10 години насам, но докато подобни хора са начело на бордовете и браншовите организации думите ще си висят във въздуха
verblud
на 30.09.2008 в 12:43:26 #2ами то, това лого не знам кой болен мозък го избра, но то не прилича на роза, а на едно българско лайно, добре поразмазано и смърдящо
sandiu
на 30.09.2008 в 11:17:22 #1Най-добре е да рекламират въху тоалетна хартия.