Продажбите на електромобили в ЕС са с три пъти по-бърз растеж в сравнение с разгръщането на зарядна инфраструктура в периода от 2017 г. до 2023 г., показва доклада на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). Според организацията към 2030 г. в рамките на общността ще трябва да има в пъти повече станции, отколкото се очертава да бъдат изградени.
В държавите, в които градовете са на голяма площ и повече хора имат възможност да зареждат возилата си вкъщи, публичните станции са по-скоро екстра, но в повечето европейски държави публичната инфраструктура е без алтернатива. Когато я няма или е непрестанно натоварена с чакащи за ток електрически коли, потенциалните бъдещи собственици просто се отказват от идеята за EV.
От ACEA посочват, че, за да изпълни амбициозните си цели за намаляване на вредните емисии, ЕС ще се нуждае от 8,8 млн. зарядни инсталации в края на десетилетието. За да се случи това всяка година трябва да се добавят по 1,2 млн. - или 22 000 седмично.
В същото време, данните на Европейската комисия показват, че през миналата година едва малко над 150 000 зарядни са били инсталирани в ЕС и така общият им брой е достигнал 630 000.
Според плановете на Брюксел темпото трябва да скочи трикратно през следващите години. Това, обаче, все така значи остава недостатъчно - до 2030 г. ще се появят не повече от 3,5 млн. зарядни - по около 410 000 на година или под 8000 нови на седмица.
Иначе казано, поне според разчетите на ACEA, не 3-кратно, а 8-кратно ускорение на проектите по разширяване на инфраструктурата за електромобили ще трябва да се случи на Стария континент.