Производителите на електрически автомобили, които пускат модели на европейския пазар са почти единодушни в належащата нужда да се справят с най-големите проблемите на бизнеса. Те са свързани със зарядните станции в Европа, пише Bloomberg.

Автомобилната компания Ford пуска на пазара изцяло електрически модел Explorer, произвеждан в Кьолн, Германия. Заедно с оптимизма на производителя обаче, идват и страхове.

Eldrive ще изгражда зарядни станции за електромобили в Европа след заем от €40 милиона

Българска компания ще изгражда зарядни станции у нас и в още две държави след заем от €40 милиона

ЕИБ отпуска заема на българския холдинг за инвестиции в България, Литва и Румъния

"Има едно нещо, което наистина ме притеснява - готовността на мрежата да приема електромобили от Норвегия на север до италианския остров Сицилия на юг", казва Мартин Зандер - ръководител на бизнеса с електромобили на Ford в Европа.

Той е категоричен, че процедурите по издаване на разрешителни и внедряване на инфраструктура за зареждане трябва да се улеснят максимално.

"Ако това не се случи, през 2035 г. клиентите няма да имат възможност да карат електромобили навсякъде в Европа, защото това просто няма да е практично", смята мениджърът.

Снимка 646940

Източник: iStock

На този фон от Renault вече се подготвят за европейските продажби на модела R5 E-Tech, чиято начална цена ще бъде около 25 000 евро. Една от страхотните функции, които главният изпълнителен директор на компанията Лука де Мео с удоволствие изтъква, е двупосочното зареждане. Тази система обаче ще работи само със зарядно устройство, разработено от Renault, както и с определени доставчици на електроенергия, с които компанията има споразумения.

"Това е малко ограничение. Оперативната съвместимост и намирането на начин да се направи така, че всички автомобили да могат да връщат енергия в системата, независимо откъде идва тя, това е дискусията, която трябва да се проведе."

Колко зарядни станции за електромобили има в България?

Колко зарядни станции за електромобили има в България?

Инфраструктура за зареждане на електромобили продължава да се изгражда най-вече от шепа ентусиасти и компании

Междувременно Европейската комисия си е поставила за цел да премахне емисиите от новите автомобили след малко повече от десетилетие. За да се случи това обаче трябва да се решат различни проблеми, за чието разрешаване автомобилната индустрия и регулаторните органи имат все по-малко време.

ЕС трябва да почерпи вдъхновение от усилията на региона за разработване на европейски стандарт за мобилни телефонни телекомуникации, което доведе до създаването на Глобалната система за мобилни комуникации (GSM), коментират от автомобилния бранш.

Според Брюксел, установяването на общ стандарт за зареждане на електромобили в ЕС не е работа на 27-те регулаторни органа на ЕС, а на производителите на автомобили и техните самоуправляващи се органи.

Единственият автомобилен производител, който към момента не се оплаква от инфраструктурата за зареждане, е Tesla. Компанията на Илон Мъск разполага с най-голямата мрежа от свръхбързи зарядни устройства в Европа с 12 200 суперзарядни устройства в региона.

Бизнес с бъдеще: Операторите на зарядни станции се борят за първокласни местоположения

Бизнес с бъдеще: Операторите на зарядни станции се борят за първокласни местоположения

Компаниите се оплакват, че бюрокрацията в Европа забавя разрастването