Германия тръпне в очакване какво ще бъде решението на най-висшият административен съд относно съдбата на 15 милиона дизелови автомобила в страната, предава Reuters.

Съдът в Лайпциг бе сезиран да прецени дали градовете ще могат да издават забрани за движение на по-замърсяващите автомобили с дизелови двигатели. Те са под светлината на прожекторите, след като през 2015 година Volkswagen призна, че е лъгала по време на пробите за вредни емисии благодарение на измамен софтуер.

Porsche се отказва от дизела

Porsche се отказва от дизела

Само за момента или завинаги - предстои да разберем

Случаят предизвика световен отзвук и зараждане на настроения срещу дизеловите автомобили, които преди 20 години бяха представяни като по-безвредни за природата, благодарение на по-малкото количество въглероден диоксид, което произвеждат.

Автомобилните производители не стоят със скръстени ръце и предложиха няколко варианта за избягване на тотална забрана, включително постигнаха съгласие за пренастройване на софтуера на 5,3 милиона дизелови автомобила.

Обновената Skoda Fabia се отказва от дизела (ВИДЕО)

Обновената Skoda Fabia се отказва от дизела (ВИДЕО)

На пазара е през втората половина на 2018 г. след дебюта в Женева

Природозащитни организации обаче настояват за ремонти и подмяна на части. Германската група ADAC пресмята, че този вариант би струвал между 1 400 и 3 300 евро за автомобил, който вече отговаря на стандартите Euro 5, и може да намали замърсяването от дизеловите автомобили с до 70%.

До €12,2 милиарда решават проблема със старите дизели в Германия

До €12,2 милиарда решават проблема със старите дизели в Германия

Сметката ще трябва да платят автомобилните производители