Porsche се отказва от дизела - поне за момента. Производителят на спортни автомобили вече не предлага моделите си с дизелови двигатели, а дали технологията ще се завърне след време, е трудно да се каже.
Новината бе съобщена първо от британските издания AutoExpress и Autocar, а по-късно потвърдена от говорител на германската компания.
Компанията е спряла производството на Macan S Diesel на 15 февруари, а вече не предлага и Panamera 4S с такъв двигател. Брандът вече не продава и Cayenne с дизелов агрегат.
"В момента, търсенето на дизелови двигатели намалява, докато интересът към модели с бензинови и хибридни двигатели расте значително. В светлината на тези данни и продължаващите консултации с властите по отношение на поредна актуализация на програмното обезпечение, Porsche направи промяна в планирането на производството и го прекрати за Macan S Diesel".
Всъщност, същината на проблема лежи в новата процедура за тест на автомобили, както и в зараждащ се нов скандал с измамен софтуер, коментира "Motoring".
Германското Министерство на транспорта е открило пет редици измамен код в софтуера на двигателя на Audi, които доставят агрегати и на Porsche. И това, както знаем, не е първият случай, в който производител от групата на VW се "дъни". Затова ведомството е заплашило, че ще отнеме лиценза за продажба на Macan Diesel, което всъщност означава, че Porsche ще трябва да си откупи обратно всеки един от моделите, продадени в Европа.
Трябва да припоним още, че Porsche съди Audi за 200 милиона евро заради трилитровия дизелов двигател в Cayenne - поради същата причина.
Вторият голям проблем са новите стандарти Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLPT), които заменят досегашните. Новата процедура изисква всеки един модел да бъде тестват отделно с всеки един двигател в комбинация с всяко едно ниво на оборудване и основни екстри.
Porsche не са единствените, които се отказват да получат одобрение по новия стандарт за модел, който се продава вече от години. BMW направи същото миналия месец със своя седан M3, като го свалиха от пазара, чакайки обновената версия.
Моделите с дизелови двигатели отговарят за едва 15% от световните продажби на Porsche, като по-голямата част от тях са в Европа. Миналата година Оливър Блюм, CEO, заяви, че "дизелът не е толкова важен за Porsche".