Първото нещо, което ни прави впечатление, когато видим новото Peugeot 408 е това, че автомобилът прилича хем на седан, хем на SUV, хем на купе. Всъщност, представлява "повдигнат седан в купеобразна форма". Определено звучи странно, но като го видите е доста впечатляващо. Колата изглежда много ефектно, тя е красива, голяма и мощна.

Източник: Peugeot
SUV-ефектът обаче е подчертан от гигантски открити пластмасови арки на колелата. Като цяло, автомобилът прилича повече на седан, но е с 40 мм по-висок от хечбека 308. В същото врече дължината му е 4690 мм, което е повече от тази на 508. Така той е с цели 100 мм по-дълъг от двата си конкурента на пазара - Renault Arkana (4570 мм) и Citroën C4 X (4600 мм).
Test Drive
Тестваме моделът в реални пътни условия, шофирайки я от София до Казанлък и обратно. Разбира се, минаваме през Подбалканския път, за да усетим колата.
Въпреки че дава усещане за спортен автомобил, под капака на Peugeot 408 е поставен познатият хибриден агрегат на Stellantis с 225 к.с. В него влизат 1,6-литров, 4-цилиндров бензинов PureTech с мощност 180 к.с. и електромотор с 81 кВт, които са комбинирани с автоматичната трансмисия EAT8.

Източник: Peugeot
Колкото до шофирането, то е меко, плавно и спокойно, като на завоите автомобилът дори се усеща като 4х4. Неравностите по българските пътища също почти не се усещат, заради интересните 19-цолови джанти. На този фон седалките са много удобни и със сигурност допринасят за едно приятно дълго шофиране.

Източник: Peugeot
Повече характеристики за новите модели Pugeot 408 - бензинови и хибриди, може да видите на сайта българския сайт на компанията. А ние ще обърнем внимание на цените.

Източник: Peugeot

Източник: Peugeot
Цените на Peugeot 408
Версията с бензинов двигател Pure Tech 130 S65 и автоматична скоростна кутия започва от 69 000 лева. При хибридния модел с 225 к.с. цената е 93 180 лева в по-ниското ниво на оборудване. GT версията е на цена около 100 000 лева.

Източник: Peugeot