През втората половина на годината по пътищата на света ще се появи един нов автомобил, който... не е точно нов. Renault Duster на пръв поглед почти не се отличава от сглобявания си в Румъния "братовчед" под бранда Dacia, но новото производство в турския град Бурса е показателно за цялостната стратегия на френския автомобилен гигант, пише Economica.net.

Новата-стара кола беше представена на официално събитие в южната ни съседка, като премиерата идва след съвместна инвестиция в завода на Renault и местната Oyak в размер на повече от 400 млн. евро.

Трето поколение Dacia Duster: Цената остава под 20 000 евро

Трето поколение Dacia Duster: Цената остава под 20 000 евро

Новият модел представлява първия етап от електрификацията на румънската марка

Всичко това е част от стратегията на френския производител, която включва разширяване на пазарния дял при джиповете и по-бързо навлизане на електрическите модели.

Директорът на завода Берк Чагдаш коментира, че целта е до 2027 г. в Бурса да е започнало производството на един лек и 3 SUV модела. Коментари в подобна посока направи и директорът на турския бизнес на Renault Ян Птачек, като той заяви, че производствените мощности в южната ни съседка ще са "експортен център не само за Европа, но и за останалата част на света".

Турция от десетилетия развива сериозна автомобилна промишленост, като днес най-важните заводи са съвместни предприятия с големи международни играчи, какъвто е случаят с Oyak-Renault, Tofas-Fiat, Ford-Otosan и Hyundai-Assan. Toyota също има голяма фабрика. Всички те работят както за вътрешния пазар, така и за износ.

Renault обеща електромобил с цена под 20 000 евро, ще се произвежда в Европа

Renault обеща електромобил с цена под 20 000 евро, ще се произвежда в Европа

100% електрически градски модел с невиждани параметри по отношение на цена и ефективност

Румънското издание напомня, че преди няколко седмици босът на Dacia Денис льо Вот на практика призна, че инвестицията на Renault в Турция има за цел да покрие пазарите, които концернът преди задоволяваше чрез заводите си в Москва и Толиати. Компанията се лиши от тези мощности след избухването на конфликта в Украйна и национализацията на западни активи в Русия.

Фактор също така е, че в Турция Renault като бранд е приеман по-добре от Dacia, което може да позволи продажба на по-висока цена, отбелязва Economica.net.

Все пак льо Вот е категоричен, че заводът в румънския град Миовени не е застрашен - сглобяваните там Duster ще са за европейския пазар, от който по думите му поръчките са напълно достатъчно.