Германският автомобилен гигант Volkswagen държи 300 000 свои дизелови коли в складови бази в САЩ. Концернът плати около 7.4 млрд. долара, за да изкупи обратно около 350 000 дизелови автомобила в страната до средата на февруари, съобщава Reuters.

От месеци автопроизводителят съхранява стотици хиляди коли в САЩ, като броят им непрекъснато се увеличава. Те са прибрани в 37 охранявани складови бази из цялата страна.

Сред съоръженията са затворен крайградски футболен стадион в Детройт, бивша хартиена фабрика в Минесота и избледняло от слънцето пустинно гробище край Виктовил, Калифорния.

Огромни "гробища" за коли Volkswagen от Дизелгейт в САЩ (ВИДЕО)

Огромни "гробища" за коли Volkswagen от Дизелгейт в САЩ (ВИДЕО)

Може да има вълна от тези автомобили към Европа

Говорител на компанията заяви, че теренът край Викторвил е един от многото, чиято цел е "да осигурят отговорното съхранение на превозни средства, които са изкупени обратно при условията на дизеловите споразумения на Volkswagen".

Превозните средства се съхраняват временно така че да се запази дългосрочната им оперативност и качество, за да могат да бъдат върнати на пазара или да бъдат изнесени, след като регулаторите в САЩ одобрят съответните изменения на емисиите.

Покрай скандала "Дизелгейт" Volkswagen похарчи повече от 25 млрд. долара в САЩ, за да удовлетвори исковете на собственици, екологични регулатори, щатски власти и дилъри. Гигантът предложи да изкупи обратно около 500 000 замърсяващи превозни средства в страната. Обратното изкупуване ще продължи до края на 2019 г.

Къде са хилядите изкупени автомобили в САЩ след дизелгейт? (ВИДЕО)

Къде са хилядите изкупени автомобили в САЩ след дизелгейт? (ВИДЕО)

А какво получават тези, които искат да си ги запазят?

До 31 декември 2017 г. компанията си е прибрала 335 000 дизелови автомобила, препродала е 13 000 и е разрушила около 28 000 коли. Към края на годината VW съхранява 294 000 автомобила на територията на САЩ.

Според споразумението с властите компанията трябва да изкупи обратно или да поправи 85% от превозните средства до юни 2019 г., или ще се наложи да плаща повече за вредните емисии.

Компанията твърди, че вече е ремонтирала 83% от колите и очаква скоро да изпълни изискването.