Чистата печалба на германския автомобилен производител Bayerische Motoren Werke AG (BMW) през първата половина на 2020 г. е спаднала 5,7 пъти в сравнение със същия период на 2019 г. и възлиза на 362 милиона евро, съобщиха от компанията.

Печалбата на една акция е 0,5 евро срещу 3,07 евро през първата половина на миналата година.

BMW сключи договор за $ 2,3 милиарда с с шведски мегазавод за батерии

BMW сключи договор за $ 2,3 милиарда с с шведски мегазавод за батерии

Northvolt планира да получава 100% от енергията си от възобновяеми източници

Приходите в годишно изражение намаляват с 10,3% - до 43,225 милиарда евро. През периода януари - юни компанията намали продажбите на автомобили с 23%, до 962,6 хил. единици. От тях само марката BMW е реализирала 842 хиляди автомобила (спад с 21,7%).

Продажбите на Mini са паднали с 31,1% до 118,9 хиляди автомобила, докато продажбите на Rolls-Roycе са се намалили с 37,6% до 2,56 хиляди бройки.

BMW променя емблематичното си лого за първи път от повече от 20 години

BMW променя емблематичното си лого за първи път от повече от 20 години

Засега то ще бъде използвано за комуникационни цели

Компанията отбелязва спад на инвестициите в научноизследователска и развойна дейност. Така през второто тримесечие сумата е 1,335 милиарда евро, което е с 3,3% по-малко от преди година.В края на второто тримесечие компанията получи нетна загуба от 212 милиона евро срещу печалба година по-рано. Загуба на акция беше 0,34 евро срещу 2,22 евро през второто тримесечие на 2019 г.

Приходите в годишно изражение са намалели с 22,3% - до 19,973 милиарда евро. През второто тримесечие компанията намали продажбите на автомобили с 5.3%, до 485,464 хил. превозни средства.

BMW изпрати рекордна година и се надява на още една

BMW изпрати рекордна година и се надява на още една

Компанията е продала 2,52 милиона автомобила през 2019