Големите тютюневи компании все още търсят пътеводната звезда, поне ако Philip Morris International Inc. (PMI) може да бъде взета за показателна за целия сектор.
Акциите на гиганта се сринаха с до 18 процента, след като последният финансов отчет показа, че похарчените 4,5 милиарда долара за четири нови продукта не успяват да привлекат нови клиенти, пише Bloomberg.
Ръстът на продажбите на iQOS - устройството, което нагрява тютюна, вместо да го гори, се забавят след първоначалния успех в Япония.
Philip Morris отчете приходи без акцизи от 6,9 милиарда долара - по-малко от очакваните от анализаторите 7,03 милиарда долара. В резултат цената на акциите се срина до 83,5 долара, а спадът бе най-големият от времето, в което PMI се отдели от Altria Inc. през 2008 година.
Пушачите по света намаляват и тютюневите компании се опитват да запазят резултатите си като увеличават цените и предлагат нови продукти. iQOS вече се продава на 38 пазара, включително и България.
Продажбите обаче се забавиха рязко през първото тримесечие на годината. И цигарите, а не устройствата, все още носят огромното перо приходи за компанията. Финансовият директор Мартин Кинг заяви по време на разговор с анализатори, че компанията вече е успяла да привлече множество млади хора към продукта, но се оказва трудно да накара по-възрастните (и консервативни) пушачи да захвърлят цигарите.