Германските дискаунтъри Aldi и Lidl продължават уверения си поход и отново увеличават пазарния си дял във Великобритания, докато 4-те най-големи британски вериги изпитват трудности да задържат клиентите си, според новите данни на Kantar Worldpanel, цитиран от Independent.
Aldi увеличи своя дял от 6.8% до 7.6 на сто, като продажбите се повишиха с 15.1% - най-големият ръст от началото на годината. Делът на Lidl се увеличи до 5.6 на сто от 5.2 на сто, при 10% ръст на продажбите.
В същото време Tesco, Sainsbury's и Asda загубиха част от пазарния си дял, а Morrisons запази дела си от 10.3%. Лидерът на пазара Tesco отчете слаб ръст на продажбите - 0.9%, а Sainsbury"s увеличи оборота си с едва 0.6%. Asda и Morrisons се представиха малко по-добре, повишавайки продажбите си с 2.4%.
Co-op е единственият друг търговец на дребно с физически магазини, който печели пазарен дял през тримесечието, като увеличава дела си от 6.2% на 6.4%.
"Потребителските разходи често се забавят в началото на есента, след излишъкът от летни барбекюта и преди началото на празничния сезон. Идването на по-студено време и по-тъмните вечери вдъхнови потребителите да приемат по-здравословни храни и да се подготвят за неделите с печено пиле", заяви Фрейзър МакКевит, ръководител на анализите за търговията на дребно и потребителските нагласи в Kantar Worldpanel.
Въпреки "широкия интерес" при пускането на дискаунтовата верига Jack's миналия месец, "малкият брой планирани магазини означава, че тя няма да окаже влияние върху пазарния дял на Tesco без значително разширяване", обясни МакКевит.
Tesco откри два магазина от новата си дискаунтова верига през септември и обяви планове за още 15 догодина. Групата се впусна в пряка конкуренция с Aldi и Lidl, тъй като каза, че Jack's ще бъде "най-евтиният в града", с акцент върху британските продукти.