Най-големият сайт за електронна търговия Amazon.com отново напомни, че постоянно е в режим на инвестиране.

Нетната печалба за четвъртото тримесечие на годината нарасна повече от двойно до рекордните 482 млн. долара или 1 долар за акция. Въпреки това резултатите са доста по-ниски от прогнозите на анализаторите и акциите на американската компания се сринаха с 15% след представянето на отчета за натоварения празничен сезон, предаде Bloоmberg.

След като зарадва инвеститорите с изненадваща печалба в средата на 2015 г. главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос реши да увеличи разходите отново. Той разчиташе, че по-бързите доставки, интелигентните джаджи за дома и уеб технологиите и услугите ще осигурят силен растец на продажбите.

Шефът на компанията не се свени относно харченето на пари: Amazon въведе доставки в същия ден, с което повиши изпълнението на разходите с 33%. Освен това следващата седмица Amazon ще излъчи първата си реклама на финала на американската футболна лига Супербоул.

Снимка 217539

Източник: Bloomberg

Макар че приходите са нараснали с 2% до 35,7 млрд. долара през четвъртото тримесечие, силният долар извади 1,2 млрд. долара, с което ги постави под средната прогноза на анализаторите за 35,9 млрд. долара.

През четвъртото тримесечие на 2015 г. Amazon Web Services (колекция от отдалечени компютърни услуги, които съставят една облачна платформа) отчетоха силни продажби в размер на 2,4 млрд. долара или с 69% ръст спрямо година по-рано. Този сегмент представлява бързо развиваща се и печеливша част от бизнеса на Amazon, макар че съставлява едва около 7% от приходите, обясни компанията.

Оперативните разходи на онлайн търговеца са се покачили с 21% до 34,6 млрд. долара. Най-голямото предизвикателство пред Безос е да балансира жаждата на Уолстрийт за печалби и собствените му амбиции за използване на нови технологии – като безпилотни дронове и интелигентни устройства за домакинството.

Междувременно основният конкурент на Amazon - китайската платформа за онлайн търговия Alibaba отчете рекордни приходи за третото тримесечие на изминалата година.

Alibaba отново изненада с рекордни приходи

Alibaba отново изненада с рекордни приходи

Онлайн платформата се похвали с 400 милиона активни потребители годишно