Шведската верига за облекло Hennes & Mauritz (H&M) предупреди във вторник за продължаващо от фирмата сваляне на цените заради натрупаното високо ниво на стоковите запаси.

Един от най-големите в света производители и търговци от този бранш отчете и спад на печалбата си с 61 процента през първото тримесечие.

Печалбата преди облагане с данъци на H&M за тримесечният период, завършващ на 28 февруари се е съкратила до 1,26 милиарда шведски крони ($154 милиона). Показателят е по-нисък от усредената прогноза на анкетираните от Reuters анализатори.

В същото време компанията е получила допълнителен еднократен доход в размер на 399 милиона, благодарение на измененията в данъчното законодателства на САЩ, което се е отразило благоприятно на печалбата.

Акциите H&M, втория по-големина търговец ва облекло в света поевтиняха с 5,5 процента след публикуването на финансовите резултати.

Компания съобщи също така, че обемът на стоковите й запаси се е увеличил по-силно от очакваното през първото тримесечие на финансовата година - със 7 процента. В известна степен това се е дължало на по-слабите продажби.

Големите отстъпки свалили печалбата на H&M с 20%

Големите отстъпки свалили печалбата на H&M с 20%

Онлайн продажбите не компенсират намалелия брой посетители

Влошеният показател щял да доведе до още по-съществено понижение на цените на стоките в нейните магазини през второто тримесечие в сравнение с миналата година, се посочва още в съобщението на компанията.

Въпреки това H&M остави в сила годишната с прогноза, представена през февруари. Тя предвижда веригата имаща над 4700 магазина по целия да постигне ръст на онлайн продажбите, както и да повиши реализацията на новите си марки с над 25%. И като цяло да постигне по-добри резултати от миналата финансова година.

Във втората половина на 2018 година H&M планира да излезе на нови за компанията пазари като Украйна и Уругвай.

($1 = 8,1805 шведски крони, бел. ред.)