Шведската компания Hennes & Mauritz AB (H&M), собственик на втората по големина верига магазини за облекло в Европа, e намалила печалбата си преди облагане с данъци през третото тримесечие на финансовата 2017-а с 20 на сто.

И то, независимо че е търговското дружество е увеличило приходите си. Защото големите отстъпки намаляват рентабилността на компанията, която е принудена да търси нови източници на растеж, отбелязват експертите.

Както съобщават от H&M, печалбата преди облагане с данъци за трите месеца, завършили на 31 август, е спаднала до 5,02 млрд. шведски крони ($277 млн.) в сравнение с 6,30 млрд.крони за същия период на миналата година.

В същото време приходите на H&M (без ДДС) за изминалото тримесечие в са се увеличили с 5 на сто - до 51,22 млрд крони. Чистата печалба на компанията е спаднала с 20,4%, до 3,84 млрд. крони, или по 2,32 крони на акция.

Печалбата за акционерите съответства на пазарните очаквания. Но книжата на H&M поевтиняха с 6,1% в хода на днешната търговия на Стокхолмската борса.

Растящите онлайн продажби не успяват да компенсират намалелия брой посетители в магазините на някои от вече утвърдените пазари на компанията. В резултат на това динамиката на продажбите не достига целевите показатели за годината, коментира резултатите на компанията генералния директор на H&M Карл-Юхан Персон.

Но заедно с това, от H&M обявиха, че продажбите на есенната им колекция са започнали добре.

През 2017 г. онлайн магазина на H&M започва работа в още две държави - Кипър и Филипините. Есента открива врати магазин на веригата в Грузия, през 2018-а - в Украйна и Уругвай.

По рано тази година H&M излезе на пазара в Казахстан, Колумбия, Исландия и Виетнам.