Най-големият китайски производител на смартфони Huawei официално си постави целта да се превърне и в №1 в световен мащаб.

По данни на международната IDC през четвъртото тримесечие на 2018 г. Huawei заема трета позиция с 60,5 милиона продажби. Втори са Apple с 68,4 милиона, а на първо място са Samsung с 70,4 милиона продажби. Последните три месеца на годината обикновено са най-силните за производителя на iPhone, който представя новите си модели през септември. Huawei вече е успявала да изпревари Apple през предходни тримесечия.

Ричард Ю, главен изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group, обяви новите стратегически цели на компанията в официалния си профил в SinaWeibo.

Първата е Huawei да стане най-големият производител на смартфони в света. Втората: HONOR, бранд на компанията, да стане вторият по големина производител на смартфони в Китай и четвърти в света.

Според Ричард Ю целта може да бъде постигната още тази година.

Huawei с рекордни приходи над $100 милиарда през 2018-а въпреки натиска на САЩ

Huawei с рекордни приходи над $100 милиарда през 2018-а въпреки натиска на САЩ

Потребителският бизнес расте с 45% на годишна база

Тези нови амбиции идват след като компанията постигна всички седем стратегически цели, обявени от Ричард Ю през 2012 г., включително да се трансформира от безмарков производител на оригинален дизайн (ODM) в независима OEM марка (ОЕМ - производител на оригинално оборудване), да вдигне нивото на предлагани продукти от нисък клас до среден и висок клас смарт терминали, да спре да продава нисък клас телефони с висок обем на продажбите, но ниска печалба.

Останалите бяха да започне да използва четириядрения процесор HiSilicon и чипа Balong, да развие бизнес с електронна търговия, да създаде потребителски интерфейс Emotion UI. да стане най-добрият производител в глобалната хардуерна индустрия

Потребителският бизнес на Huawei е водещ по отношение на приходите на компанията с ръст от 48,4%, изпреварвайки бизнеса на компанията в областта на мрежовото оборудване. Миналата година бизнесът с потребителски стоки на Huawei постигна продажби от 348.9 млрд. юани, което е увеличение от 45.1% на годишна база.

HONOR, от своя страна, затвърди водещата си позиция със силен растеж, въпреки спада в световната индустрия. Според данни на IDC глобалният пазар на смартфони е регистрирал спад в доставките през първите три тримесечия на 2018 г. с 3.1%, на фона на което HONOR е постигнал увеличение от 27.1%.

Също така, HONOR отчита годишен ръст от над 170% в международните си продажби през 2018 г. и се нарежда на второ място в глобалния обем на онлайн продажбите с 29.4% ръст през 2018 г.

Huawei показа най-новите си флагмани - P30 и P30 Pro. Колко ще струват в България?

Huawei показа най-новите си флагмани - P30 и P30 Pro. Колко ще струват в България?

Телефоните обещават революция в света на мобилната фотография и ще бъдат на пазара от утре