Германската онлайн платформа за търговия на мебели Home24 потвърди значителен ръст на своите продажби, стимулирани от налагането на интернет бизнеса от страна на шведския гигант Ikea. Според компанията клиентите се чувстват по-комфортно да обзавеждат дома си през онлайн магазини.

През миналия месец от Ikea, които имат магазин и в София, обявиха, че of 2020 г. очакват нарастване до 10% на продажбите си през своят интернет магазин. В момента техният дял е едва 3%.

Защо кюфтета в IKEA са толкова евтини?

Защо кюфтета в IKEA са толкова евтини?

Или за триковете на търговците

“Потенциалът за онлайн продажбите на мебели далеч не е достатъчно проучен”, коментира изпълнителният директор на Home24 Доменико Чипола.  “Ако от Ikea решат да са още по-активни в интернет, сме убедени, че това ще бъде само от помощ ”, допълва той, цитиран от Bloomberg.

Тенденцията върви към все по-малък интерес от страна на потребителите да пазаруват от физическите магазини на компаниите, предлагащи обзавеждане, които обикновено се намират в покрайнините на града.

Днес интернет продажбите на пазара се развиват и навлизат във все повече държави в света. В Германия техният дял е нараснал до 6% и се изчислява на 32,6 милиарда евро за 2015 г. Само година по-рано делът е с 2% по-малък.

Докато германският търговец Home24 продава стоките си в 7 европейски държави плюс Бразилия обаче, швейцарският му конкурент има магазини в 28 страни. Приходите му за миналата година възлизат на 32 милиарда евро или над 100 пъти повече от тези на Home24.

От друга страна обаче само времето ще покаже кой ще успее да се наложи твърдо на перспективния пазар в глобалната мрежа. В момента Ikea продава около 8000 от своите 9500 продукта на уеб платформата си, докато тези на Home24 предлагат избор от 180 000 различни продукта на клиентите си.