Който пазарува в IKEA, в повечето случаи се реди и на опашка за кюфтета - 10 броя за 3.95 лева. Но зад евтиното ядене се крие търговски трик, разказва вътрешен човек на компанията.

На сайта Quora.com Крис Спиър обяснява начините, по които IKEA и нейните филиали използват ресторантите си, за да създадат имидж на евтина верига, въпреки че компанията записва загуби от тях.

Това, че мебелния гигант продава хранителните си стоки почти без печалба, не изненадва никого.  

Евтини цени на хранителните стоки се пренасят и върху мебелите

Дали диван за 900 лв. е евтин? Нямате никаква представа, тъй като до сега не ви се е налагало да купувате такъв. Но след като продават кюфтето по 0.39 лева, клиентът има усещането, че всичко вътре е евтино, пише още Спиър.

Годишно шведския гигант прави оборот на стойност 1,46 млрд. евро от хранителни стоки, а общият оборот на IKEА е 29 милиарда. В световен мащаб веригата продава над 80 милиона хотдога.

11 трика, с които супермаркетите ви карат да харчите повече

11 трика, с които супермаркетите ви карат да харчите повече

Бъдете нащрек, когато пазарувате

Ароматни стоки или цветя за малко пари

В IKEA по пътя към касите има много малки предмети, които на края много лесно влизат в количката – и в сметката.

Навсякъде висят табелки с промоции

IKEA още от входа те привлича с изгодни предложения. Тактика, която има ефект. Ето как години наред оборотът на шведския гигант се повишава ежегодно.

Когато минете през входа, ще намерите услужливо сложени торби на IKEA

И това си има причина: клиените, на които са им свободни ръцете, пазаруват много повече. И така попадат много стоки в големит торби – за да може още пове да пазарувате.

Вероятно най-хитрата идея на IKEA

Който иска да си купи легло например, не се придвижва с асансьор или ескалатор. Не, клиентът трябва удобно да се разходи през целия шарен свят на магазина, за да види въпросния продукт. Така клиентите откриват още неща, които искат да закупят.