Веригата за търговия с бързооборотни стоки "Кауфланд България" пусна първата си изцяло българска продуктова линия, която излезе на пазара у нас в началото на миналата седмица, а целта на компанията е след време тези стоки да бъдат изнасяни и за други пазари от групата.

Линията, която е под марката "Брей!", ще бъде представена първоначално с 60 различни продукта в страната, като до края на тази година асортиментът ще бъде удвоен. Това стана ясно по време на официалното ѝ представяне пред медии в столицата.

"Ние вложихме в линията целия си 13-годишен опит, откакто "Кауфланд" е на пазара", заяви изпълнителният директор на компанията за България Иван Чернев. "Стартираме с 60 артикула, като това е първата вълна. Планираме разбира се и втора вълна, която ще бъде съобразена на база на продажбите на първите продукти", допълни той. До края на годината броят на стоките в линията може да достигне 120.

По неговите думи в продуктовата гама влизат само стоки, на общо 30 български производители, за които са били използвани суровини отново от местния пазар.

Иван Чернев

Източник: Кауфланд България

Иван Чернев

Към момента в линията влизат млечни продукти, консервирани храни, като лютеници, напитки, както и стоки, които са защитени по географски признак според европейското законодателство, като "Горнооряховски суджук". Сред местните продукти има още филе "Елена" и "Панагюрска луканка".

"Всичките продукти идват от Велико Търново, Пазарджик, Добрич, като има и 11 вида домашни сладка от производители от региона на Пловдив", обясни още Чернев. Под новата марка ще се продават и вина от траниционни български сортове от Тракийската низина, както и тестени продукти.

Новата марка е пусната в магазините на веригата от началото на миналата седмица, като за период от 7 дни от киселото мляко са били продадени 37 тона или 94 000 кофички. На второ място като най-търсен продукт е лютеницата, от която са реализирани продажби от 25 000 броя, а на трето място са сладката с 20 000 броя.

Планове българската марка да излезе и на чуждестранни пазари

От веригата планират след дебюта на националната продуктова линия в страната, продукти от нея да се изнасят и за другите пазари, на които оперира "Кауфланд". "Идеята е тази марка да я има не само тук в България, но тя и да ни отвори врата и за други региони за групата", посочи Иван Чернев.

"Въпросът на първо място е как крайният клиент ще приеме този продукт. Със сигурност към тази марка очакваме интерес и от други държави. Ако има, например "Балканска седмица" в другите държави за веригата, спокойно тя може да бъде добре позиционирана там. Има продукти, като сладко от рози, например, които са напълно непознати на останалите пазари, така че те ще представляват интерес за потребителите там", коментира пред Money.bg изпълнителният директор на "Кауфланд България".

Снимка 484910

Източник: Кауфланд България

По неговите думи към момента основните български стоки, които се продават и в другите магазини на веригата извън страната, са предимно в сегмента на сирената и вината.

Що се отнася до плановете на "Кауфланд България" за бизнеса у нас през 2020-а, Иван Чернев заяви, че до края на края на тази или най-късно в началото на следващата година веригата ще отвори нови обекти в страната, като фокус за разрастването ѝ ще бъдат големите градове.

През следващите месеци от компанията ще се фокусират върху обновяване и ребрандиране на вече съществуващи магазини, като по-значителни реконструкции ще има на филиалите в Перник, в Русе и в Ямбол. "По темата експанзия ще работим на пълна скорост", завърши Чернев.