Швейцарският производител на луксозни часовници Audemars Piguet започва официално бизнес с втора ръка часовници, пише Reuters. Така компанията става първият голям бранд, който представя плановете си да навлезе в бързорастящия сегмент за върнати премиум часовници.

Очаква се до края на годината Audemars Piguet да отвори редица магазини в Швейцария, като вече проведе пилотен проект с един обект в Женева. По-късно ще навлезе и в САЩ и Япония.

"Продажбата на употребявани часовници е следващото голямо нещо в индустрията", казва Франсоа-Хенри Бенамиас, главен изпълнителен директор на компанията.

Производителите на луксозни часовници досега избягваха търговията на употребявани часовници, страхувайки се, че ще разводнят ексклузивността на своите брандове и ще канибализират продажбите си. Но някои от тях вече се готвят да сменят тактиката, тъй като пазарът за втора ръка часовници расте с огромен темп, подхранван от интернет платформи като Chrono24.

"В момента, при часовниците, оставяме на т. нар. "тъмна страна" да се справя с търсенето на използвани часовници", допълва той. "Но е важно да контролираме този тип търговия, за да пазим собствениците и стойността на часовниците, като държим под контрол сиви пазар".

Очакванията са цените на часовниците втора ръка да са с около 20-30% по-ниски от новите, а потребителите ще се чувстват уверени, че купуват стока от доказан бранд - оригинални, работещи и с гаранция.Първоначално компанията ще предоставя възможности на собствениците да върнат своя часовник за по-нов модел. Тя все още не е решила дали ще ги изкупува срещу пари - без покупка на друг часовник.

Анализаторът от Kepler Cheuvreux Джон Кокс смята, че размерът на вторичния пазар е около 5 милиарда долара годишно. Обемът на приходите на компаниите, които произвеждат луксозни часовници, е около 45,3 милиарда долара, по данни на Bain & Cie.