Печалбите на Marriott бяха силно разтърсени през първото тримесечие на тази година, като спаднаха с около 92% на фона на глобалната пандемия на новия коронавирус.

Най-голямата световна хотелска верига в понеделник отчете нетна печалба от едва 31 милиона долара за периода от януари до март. За сравнение - за същия период на миналата година печалбата на компанията е била 375 милиона долара, пише CNN.

Приходите от свободна стая - важен показател за индустрията, който оценява способността на хотела да запълни местата си за настаняване - са паднали с 22,5% през тримесечието и до 90% през месец април, "докато епидемията се разпространяваше по целия свят", заявиха от компанията.

Всеки втори хотел в България сваля цените за лятото

Всеки втори хотел в България сваля цените за лятото

62,5% планират и по-евтини пакетни услуги

И към момента около една четвърт от хотелите на Marriott в световен мащаб са затворени, най-вече в Европа и САЩ.

Но има и лъч светлина в тунела, както посочи изпълнителният директор на веригата Арн Соренсън.

Той се обърна към инвеститорите, посочвайки, че търсенето изглежда нараства, особено на огромния пазар в Китай, където мерките за ограничаване се разхлабват от седмици и където се наблюдават много резервации от вътрешни туристи.

Нивата на заетост в Китай са достигнали "малко над 30%, спрямо ниските под 10% в средата на февруари", обясни Соренсън.

"По отношение на затварянето и отварянето на хотели, изглежда месец април е достигнал дъното", каза изпълнителният директор, като допълни, че вече в повечето дни се забелязва съживяването на индустрията - по няколко хотела се отварят дневно. Тенденцията вече е обратна - повече хотели отварят, вместо да затварят.

Акциите на Marriott са намалели с почти 46% тази година.

Marriott започва масови съкращения

Най-голямата хотелска верига в света започва масови съкращения

Компанията, която управлява два хотела и у нас, увери, че ще наеме голяма част от служителите обратно, когато пандемията приключи