Печалбите на Marriott бяха силно разтърсени през първото тримесечие на тази година, като спаднаха с около 92% на фона на глобалната пандемия на новия коронавирус.
Най-голямата световна хотелска верига в понеделник отчете нетна печалба от едва 31 милиона долара за периода от януари до март. За сравнение - за същия период на миналата година печалбата на компанията е била 375 милиона долара, пише CNN.
Приходите от свободна стая - важен показател за индустрията, който оценява способността на хотела да запълни местата си за настаняване - са паднали с 22,5% през тримесечието и до 90% през месец април, "докато епидемията се разпространяваше по целия свят", заявиха от компанията.
И към момента около една четвърт от хотелите на Marriott в световен мащаб са затворени, най-вече в Европа и САЩ.
Но има и лъч светлина в тунела, както посочи изпълнителният директор на веригата Арн Соренсън.
Той се обърна към инвеститорите, посочвайки, че търсенето изглежда нараства, особено на огромния пазар в Китай, където мерките за ограничаване се разхлабват от седмици и където се наблюдават много резервации от вътрешни туристи.
Нивата на заетост в Китай са достигнали "малко над 30%, спрямо ниските под 10% в средата на февруари", обясни Соренсън.
"По отношение на затварянето и отварянето на хотели, изглежда месец април е достигнал дъното", каза изпълнителният директор, като допълни, че вече в повечето дни се забелязва съживяването на индустрията - по няколко хотела се отварят дневно. Тенденцията вече е обратна - повече хотели отварят, вместо да затварят.
Акциите на Marriott са намалели с почти 46% тази година.