YouTube планира да пусне платена услуга за стрийминг на музика през март, предава Bloomberg, цитирайки свои източници. Това ще маркира третият опит на компанията-майка Alphabet Inc. да настигне Spotify и Apple.
Новата услуга вероятно ще се хареса на звукозаписната индустрия, която отдавна настоява за повече приходи от YouTube. Warner Music Group, един от трите най-големи лейбъла в света, вече се е съгласила да лицензира музиката си. Водят се разговори с останалите два, както и с концорциум от по-малки, независими лейбъли.
Платените услуги на Spotify и Apple Music маркираха възстановяване на музикалната индустрия, която отново се върна към растеж след две десетилетия на спад. Но звукозаписните компании твърдят, че ръстът може да е още по-голям - особено от YouTube, които те критикуват, че не ги компенсира достатъчно. Повече от милиард души влизат в сайта всеки месец и много от тях го правят, за да слушат музика.
YouTube нямаше същия успех като Apple и Spotify в убеждаването на потребителите да плащат за музика - и не е поради липса на опити. През 2011 г. се появи Goolge Play Music, а през 2014 г. - YouTube Music Key, което по-късно се превърна в YouTube Red, като добави възможност за гледане и на видео без реклами срещу месечна такса.