Едно посещение във фирмата-превозвач Titanium Transportation ни помага да разберем защо акциите на BlackBerry, които скочиха със 70% за последните два месеца, отново се радват на интерес на пазарите в Канада, разказва Reuters
В индустриалната зона на 50 километра северно от Торонто, тази компания е една от първите, които са въвели новия софтуер на BlackBerry, с която могат да следят своите камиони.
Услугата наречена Radar използва "кутии", струващи по 400 долара, които събират и предават информация за движението, температурата и физическото съдържание на всеки един от 1300-е ремаркета на Titanium.
Ефективността, която компанията получава благодарение на данните, й позволява да започне да използва по-добре ресурсите си и да намали броя на ремаркетата с 5%, намалявайки и разходите за труд, посочва Мерилин Дениъл, вицепрезидент на компанията.
"В днешния свят времето е всичко", разказва тя. И посочва предимствата от това компанията да може да знае във всеки един момент да насочи точно всеки един от шофьорите къде точно е ремаркето. Преди се е налагало шофьорите да търсят с часове на огромните паркинги.
Radar е емблематична за стратегията на новия главен изпълнителен директор на BlackBerry Джон Чен. Идеята му е компанията да загърби пазара на потребителска електроника и да се върне към своите корени - услуги за бизнеса.
Компанията залага и на продукти в автомобилите - QNX за системите за забавление, както и софтуер за киберсигурност.