Не са много компаниите, чиито акции поскъпват с около 20%, след като са обявили трето поредно тримесечие с намаляващи приходи и печалба, но и Meta - компанията на основателя на Марк Зукърбърг, не е като повечето други компании. Данните за края на 2022 г. се оказаха по-добри от очакваното на Уолстрийт.

Освен това компанията обеща да се съсредоточи върху "ефективността", понижи прогнозата си за капиталовите разходи през следващата година и обяви плановете си да увеличи плана си за обратно изкупуване на акции с 40 млрд. долара. След загубата на 600 млрд. долара пазарна стойност само в рамките на година, Марк Зукърбърг се научи да говори на езика на Уолстрийт и това се отплаща, коментира CNN.

Дивидент - следващата крачка за Alphabet и Meta?

Дивидент - следващата крачка за Alphabet и Meta?

Знак за какво е изплащането на дивиденти?

"Наша основна тема в мениджмънта през 2023 г. е "Годината на ефективността" и ние се концентрираме върху това да станем по-силна, но и по-пъргава компания", заяви той. Припомняме, че през ноември започна съкращаването на 11 000 служители на Meta, като назначаването на нови е силно ограничено.

За Q4 на 2022 г. приходите на Meta намаляват с 4% до 32,2 млрд. долара, но това е значително по-добър резултат в сравнение с прогнозите на анализаторите за 31,5 млрд. долара. Нетната печалба обаче се свива с 55 на сто до под 4,7 млрд. долара - по-лошо представяне от очакваното. За първата четвърт на 2023 г. Meta залага приходи между 26 млрд. и 28,5 млрд. долара - което в най-добрия случай ще означава прекъсване на серията от тримесечие със спадове на годишна база.

Рекламният бизнес също показва по-добри резултати от очакваното, но все още се свива на годишна база - макар и с по-бавни темпове.

Meta ще инвестира над $19 милиарда в метавселената през 2023 година

Социалната мрежа ще инвестира над $19 милиарда в метавселената догодина, но какво от това

Все повече инвеститори се съмняват в големите виртуални амбиции на Марк Зукърбърг

През тази година ще се ограничат разходите за изграждане на центрове за данни, но от компанията бяха категорични, че запазват подкрепата си за "цялото семейство от приложения" - Facebook, Instagram, WhatsApp. Подобно уверение вероятно е нужно заради по-ранните действия и изказвания на Зукърбърг, който не крие, че смята метавселената за бъдещето на своите платформи. За момента тази част от бизнеса е на голяма загуба.

На този фон, наличните в момента приложения са увеличили активните си потребители с 5% до 2,96 млрд., като 2 млрд. са във Facebook. Това все пак не е категоричен отговор на въпроса дали социалните платформи на Meta излизат от мода, или просто отливът от тях е бил функция на като цяло кошмарната за компанията 2022 г.

Meta обяви огромно съкращение на персонал - 11 000 служители ще се разделят с работните си места

Meta съкращава толкова служители, колкото има най-големият български работодател

Компанията ще пренасочи работната си сила към приоритети като рекламния си бизнес

"Не мисля, че това (отрицателният растеж - б.р.) ще продължи, но и не смятам, че обезателно нещата ще се върнат там, където бяха. Това е много бърза смяна на фазата, в която се намираме и смятам, че тя просто ни накара да отстъпим назад и да си кажем "Ей, не можем да се отнасяме с всичко все едно сме в етап на хиперрастеж", коментира Зукърбърг, като подчерта, че тази промяна в светогледа вече има позитивни резултати.