Мери Бара - дамата зад кормилото на американския гиган General Motors, е едно от известните лица в света на бизнеса. Пред сайта Quartz тя разказва за своята философия като ръководител на една от големите корпорации в автомобилната индустрия.

По нейните думи едно от най-важните неща е не какво да е, а изискването за дрескода в офиса. А нейната представа за най-добрият такъв е проста: "Подходящо облекло".

Бара работи от тийнейджърските си години в GM, като тръгва от най-ниските позиции в компанията, за да стигне до лидерското място. Следователно тя е добре запозната с политиката на компанията още преди да стане визепрезидент през 2009 година няколко месеца преди гигантът да бъде изправен пред фалит.

В този момент обаче Мери Бара не предприема веднага стъпки към изграждане на стратегия за преструктуриране на бизнеса, а прави нещо много просто, с което изненадва екипа си. Първата й битка на този фронт е промяната на облеклото на служителите й.

В рамките на конференция във Филаделфия през март тя разказва по този случай: "Много неща остават настрана, когато преминавате през преструктуриране, така че това беше възможност да определим нашата култура. Така че предложих това на отдела по човешки ресурси.".

Колегите й обаче започват спор с нея, че това не е от първостепенна важност. Също така те настояват за по-конкретни изисквания за облеклото, като забрана за носене на тениска, например.

Мери Бара обаче не е съгласна с колегите си и настоява, че решението за това кое е подходящо остава на служителите. "Накрая трябваше да кажа: "Не, това което искам са две думи - подходящо облекло", спомня си тя.

Така новият вицепрезидент премахва тогавашното обяснение в рамките на 10 страници какво точно трябва да е облеклото на служителите на GM. По нейните думи от промяната най-вече са се възползвали жените в компанията, тъй като за мъжете е много по-лесно да облекат един и същи костюм няколко пъти, но за дамите изборът на облекло за работа е много по-сложен.