Марк Зукърбърг е човекът, превърнал Facebook от локална социална мрежа в една от най-мощните интернет компании в света. Но зад успеха стоят редица решения, скрити за публиката.
Едно такова разклаща толкова силно компанията му, че почти целият мениджмънт заедно с много служители я напускат.
В последното си интервю той разказва за този случай:
„Един от най-тежките неща за мен беше, когато Yahoo предложи много пари да купи компанията”, казва той. „Това беше повратния момент за компанията”.
Случката е от 2006, когато Facebook е едва на две години и има 10 милиона потребители. Yahoo тогава предлага сумата от 1 милиард долара за социалната мрежа.
Вместо да приемат офертата, Зукърбърг и неговият партньор Московиц откланят предложението и решават да продължат развитието на компанията сами.
„Отказът на офертата не беше най-тежката част”, казва Зукърбърг. „Това беше фактът, че след отказа огромна част от екипа на компанията напусна, защото не вярваше в бъдещето на това, което правим”, допълва той.
Само за година целият мениджърски екип напуска Facebook.
Част от интервюто (на английски език) можете да видите тук: