2017-а не само се оказа рекордна за онлайн платформата Amazon не само откъм рекордно поскъпване на акциите и превръщането на създателя й Джеф Безос в най-богатия човек в света, но и помогна на компанията да измести Apple в една област, където последните години производителят на iPhone беше лидер.

Интернет гиганта се превърна в най-скъпата марка в света за 2018 година, показва последното издание на Brand Finance Global 500. Стойността на брандът на Amazon се е повишила с цели 42% за последните 12 месеца, достигайки 150,8 милиарда долара.

По този начин платформата успя да измести Apple за първи път от 5 години насам като марка номер 1 в света.

Технологичният проиводител остана втори с обща стойност на бранда от 146,3 милиарда долара, а на трето място е Google със 120,9 милиарда долара.

Люпобитно е, че номер три по продажби на пазара на смартфони след Apple и Samsung - китайската Huawei, се изкачва нагоре в класацията до 25-та позиция от 39-та за 2017 година. Това показва над 50% ръст в цената на марката.

Снимка 337704

Източник: Brand Finance Global 500 2018

В топ 10 освен Samsung присъства още един бранд, който не е американски. Това е Индустриалната и търговска банка на Китай (ICBC), която е финансова институция номер 1 в света по размер на активите. Сред останалите най-добри 10 са Walmart, Verizon, Facebook и Microsoft.

Най-бързо поскъпващата марка за 2018 година идва от Китай. Това е производителят на алкохол Wuliangue, която се изкачва до номер 100 от 184 година по-рано. Иначе казано поскъпването на нейния бранд е със 161% до 14,6 милиарда долара.

Сред марките с над 100% ръст за последната година са още YouTube и Tesla.

От друга страна най-губеща е Toshiba със спад от 43 на сто. В групата на лошо представилите се освен нея са още ExxonMobil, L'Oreal, Hilton и Hyundai.