Подхранван от инфлацията спад в продажбите удари индустрията на играчките през първата половина на годината, но една компания печели пазарен дял тухла по тухла. От Lego съобщават, че приходите им през първите шест месеца на 2024 г. са скочили с 13%, достигайки 31 милиарда датски крони, или около 4,65 милиарда щатски долара.
"Компанията вижда сила в своето портфолио, особено с Lego Icons и Lego Creator, както и чрез партньорството си с Fortnite на Epic Games", заяви пред CNBC Нилс Кристиансен, главен изпълнителен директор на частния датски производител на играчки.
Миналата година Lego видя тенденция при потребителите да избират комплекти на по-ниски цени, като същевременно все още купуват същия обем като предходната година. Тази година обемът е нараснал до степента, в която е била търговията миналата година.
Източник: iStock Images
На този фон публично търгуваният конкурент Mattel отчете спад на нетните продажби с 1% през първите шест месеца на 2024 г., а Hasbro съобщи, че нетните му приходи са паднали с 21% между януари и края на юни. Mattel е изправен пред трудни сравнения от продажбите на играчки, подхранвани от "Барби" през 2023 г., а Hasbro все още се бори с продажбата на eOne.
Колкото до Lego, компанията продължава да надгражда растежа от времето на пандемията с разнообразни продукти, които се грижат както за деца, така и за възрастни. В допълнение към комплекти, свързани с популярни франчайзи като Хари Потър и Междузвездни войни, Lego има и иновативни дизайнерски опции за потребителите.
"Продажбите в САЩ и Европа остават силни, докато продажбите в Китай са без промяна. Потребителите потребителите в региона харчат по-малко за по-скъпи стоки и честотата им на покупки е намаляла", отбелязва шефът на датската компания.
Въпреки проблемите, Lego не се отказва от експанзията си в Китай. Кристиансен заяви, че все още има "дългосрочен потенциал" в района. От 40 магазина на Lego, които отвориха врати през първото тримесечие, 20 бяха именно в Китай. По същия начин, от 60-те планирани отваряния през втората половина на годината, 20 са определени за Китай.
Устойчивост
Кристиансен акцентира върху усилията на Lego за устойчивост. Досега тази година компанията почти е удвоила количеството възобновяеми и рециклируеми материали, които използва в своите конструктори, в сравнение с цялата 2023-та година.
"Това е добра стъпка напред. Ние харчим доста пари за това, основно за закупуването на материал, който е по-скъп от стандартния."
Изпълнителният директор подчертава, че Lego не прехвърля тези разходи върху потребителите.
"След като бяхме готови да платим премия, за да стигнем до този продукт, ние също така създадохме стимул за доставчиците действително да разработват този вид продукти и да създадат повече производствен капацитет за тях. Работим наистина здраво, тъй като индустрията трябва да се опита да ускори целия този еко процес."
От Lego се надяват, че през следващите няколко години ще доставят половината от своите суровини от устойчиви източници.