Германският производител на автомобили Mercedes-Benz стартира план за съкращаване на разходите, за да съживи спадащите продажби и маржове и да се бори със силната конкуренция, съобщават световните агенции. Компанията прогнозира голям спад в приходите през 2025 година.

Автомобилното подразделение на компанията отчете 40% спад в печалбите за 2024 г., тъй като продажбите на ключовите пазари в Китай и Германия остават незадоволителни. Търсенето в Европа също остава под нивата отпреди пандемията, а китайските потребители избират по-достъпни електрически модели местно производство.

От Mercedes заявиха, че се насочват към двуцифрена възвръщаемост на продажбите, но очакват ръст в порядъка на 6% и 8%.

Нетната печалба на Renault за 2024-а падна с над 60%, въпреки ръста на продажбите на автомобили

Нетната печалба на Renault за 2024-а падна с над 60%, въпреки ръста на продажбите на автомобили

Компанията същевременно има нарастване на приходите

Главният изпълнителен директор на концерна Ола Калениус обяви, че целите идват, докато автомобилният производител е изправен пред проблемите, идващи от един "все по-несигурен свят".

Снимка 676622

Източник: Mercedes-Benz

Мрачна перспектива

Европейските производители на автомобили са изправени пред редица предизвикателства тази година, от затягане на целите за въглеродни емисии в Европа до нарастващо търговско напрежение със Съединените щати и ожесточена конкуренция от китайски стартиращи компании за електромобили.

Производителите на автомобили, включително Volkswagen, но и много други, обявиха големи съкращения, тъй като разходите за енергия и труд в региона са станали неконкурентоспособни.

Само от Renault вкараха малко оптимиpъм, като отчетоха рекордна оперативна печалба за 2024 година в четвъртък, надминавайки прогнозите, тъй като по-ниските разходи и поредицата от нови лансирания са увеличили маржовете. Въпреки това, френската компания също отчита редица проблеми.

На този фон от Mercedes-Benz обявиха, че планират да намалят производствените разходи с 10% до 2027 година. Съкращенията в дружеството ще надхвърлят текущия план, стартиран през 2020 година, за намаляване на разходите с 20% между 2019 г. и 2025 г., 15% до 16% от които вече са постигнати, според финансовия директор.

Компанията прогнозира мрачна перспектива за тази година, като печалбите на ниво група са значително под цифрите от миналата година. Предвижда се продажбите да бъдат по-ниски от 1,98 милиона автомобила, продадени през 2024 година - прогноза, която вероятно ще разочарова инвеститорите и синдикатите, които призоваха за минимална цел за продажби от 2 милиона автомобила, за да се използва напълно производственият капацитет.

"За да гарантираме бъдещата конкурентоспособност на компанията в един несигурен свят, ние предприемаме стъпки, за да направим компанията по-бърза, по-икономична и по-силна", заяви изпълнителният директор Ола Калениус в изявление.

Бордът на компанията ще предложи дивидент от 4,30 евро на акция, което е спад от 5,30 евро от 2023 година.

Защо Mercedes-Benz отлага пускането на обновената S-класа

Защо Mercedes-Benz отлага пускането на обновената S-класа

Новият модел може да има и версия с две врати