По време на блокирането заради новия коронавирус продажбите на боя, тапети, растения и компост са се покачили значително. Поне във Великобритания.

Главните наблюдения са, че хората са се насочили към ремонтните дейности и освежаванията на домовете си самостоятелно заради наличието на повече свободно време, което и без това трябва да прекарат вкъщи, пише BBC.

По данни на Kingfisher - компанията зад B&Q (британска многонационален гигант за домашни потребности, дрехи и уреди за ремонт) и Screwfix (най-големият търговец на дребно на инструменти, аксесоари и хардуерни продукти във Великобритания) - продажбите на инструменти и консумативи са скочили с цели 21,6% за второто тримесечие на годината.

Повторното отваряне на магазините също е довело до увеличение на приходите, докато онлайн продажбите са отчели увеличение повече от три пъти.

Магазините на Kingfisher на Острова, както и тези във Франция бяха затворени в средата на месец март заради наложените мерки за блокиране, целящи да се забави разпространението на новия коронавирус.

Въпреки че магазините на B&Q във Великобритания започнаха да отварят врати едва в края на април, онлайн продажбите продължиха да трупат огромен ръст.

Според националната статистическа служба (ONS) продажбите на дребно в страната частично са се възстановили през месец май, главно от магазини и градински центрове, които се отварят отново. В магазините за домашни потреби, хардуер, мебели и боя продажбите са се увеличили с 42%.

През юни групата Kingfisher заяви, че ще наеме между 3 000 до 4 000 служители, за да отговори на нарастващото търсене. Очаква се около половината от тях да бъдат във Великобритания. Все пак голяма от новите служители най-вероятно ще бъдат на временни договори поне докато не бъдат окончателно премахнати мерките срещу вируса.

Въпреки силното представяне на Kingfisher обаче, групата посочи, че няма да даде категорични прогнози за втората половина на годината поради "несигурността около Covid-19 и по-широките икономически перспективи".