Heineken NV не успя да достигне прогнозите за печалбата през първото полугодие, предава Reuters. Вторият най-голям производител на бира посочи като част от причините нарасналата цена на алуминия, както и по-лошото от очакваното време.

Оперативната печалба на производителя нарасна с 0,3 процента до €1,78 милиарда през първото полугодие на 2019 г. Анализаторите очакваха €1,92 милиарда. Heineken запази прогнозата за ръст за цялата година.

Сред добрите новини в отчета са, че пивоварната компания регистрира ръст на продажбите, както и по-висок приход от всяка от тях, след като потребителите се насочват към по-скъпи бири.

Позитивното развитие обаче се компенсира от 8,5 процента увеличение на разходите, основно заради поскъпването на алуминия, който се използва за производството на кенове.

Те се покачват и заради инвестиции в интернет търговия и IT обновления, както и заради спонсорства.

Продажбите на бира растат във всичко региони, освен Европа, където времето бе лошо. През миналата година по това време се проведе и Световното първенство по футбол, което увеличи продажбите.

Продажбите на бира в България падат с 5%

Продажбите на бира в България падат с 5%

480 милиона лева е оборотът в сектора през 2018 година