Компанията за имоти под наеми Airbnb обяви, че ще затвори всичките си обяви за континентален Китай от 30 юли. С това свое решение компанията се присъединява към дългия списък от западни интернет платформи, които се отказват от китайския пазар, пише Reuters,
Базираната в Сан Франциско компания уточни, че китайските потребители все пак "ще имат право да си резервират престой и преживявания в чужбина".
"Взехме трудното решение да пренасочим усилията си в Китай върху изходящите пътувания и да спрем публикуването на обяви на домакини в страната, считано от 30 юли 2022 година", се посочва в писмо, подписано от Нейтън Блечарчик - съосновател на Airbnb.
Приходите на американската компания в Китай възлизат на едва 1 процент от бизнеса на фирмата през последните няколко години.
Aribnb се присъединява към редица западни интернет фирми, сред които Linkedin и Yahoo, които вече се оттеглиха от Китай като знак за отделянето на интернета на втората по големина икономика в света и голяма част от останалия свят.
Почти всички големи западни интернет платформи, включително Google на Alphabet и Facebook на Meta Platforms Inc, престанаха да предоставят услуги на крайни потребители в континентален Китай. Те се позовават на различни причини - от цензура до затруднения в работата в страната.
Airbnb е основана през 2008 година. Компанията започна да предоставя услугите си в Китай през 2015-а.