Американската частна медийна компания Playboy Enterprises проучва възможности за продажба, сочат публикации в медиите, цитирани от BBC.

Империята може да си докара печалба от над 500 милиона долара, твърдят източници, цитирани от Wall Street Journal и Financial Times.

Ходът идва скоро след като списание Playboy спря да публикува голи снимки под претекста, че са станали неактуални.

Защо Playboy маха голите снимки от страниците си?

Защо Playboy маха голите снимки от страниците си?

Краят на една ера

Тиражът на изданието се понижи до около 800 000 броя през миналата година спрямо 5,6 милиона копия през 1975 г.

Твърди се още, че инвестиционната банка Moelis & Co е била назначена, за да ръководи процеса по продажбата.

Хю Хефнър основава емблематичното списание през 1953 г. Актрисата Мерилин Монро украсява първия му брой като „плеймейтка на месеца”.

Изданието бързо се превръща в култова марка, а логото ѝ със зайче, което носи папийонка, се използва от редица компании, включително клубове и ресторанти.

Финансовото състояние на Playboy не е лесно достъпно, след като Хефнър и инвестиционната компания Rizvi Traverse Management направиха империята частна през 2011 г.

При тази сделка Playboy бе оценена на около 207 милиона долара.

Според източниците компанията се заела с продажба на целия бизнес, след като домът на Хю Хефнър бил обявен за продан през януари.

Имението на Playboy, което е известно с партитата си, се предлага за 200 милиона долара. Условието е новият собственик да позволи на Хефнър да продължи да живее в къщата до края на дните си.

Хю Хефнър пусна за продажба емблематичното имение на Playboy

Хю Хефнър пусна за продажба емблематичното имение на Playboy

Колко милиона трябва да си подготви купувачът?

Ако бъде продаден за тази сума, имотът в Лос Анджелкис ще бъде една от най-скъпите частни резиденции в САЩ.

Едно от най-популярните списания в света изпитва трудности да привлича абонати и рекламодатели, след като свали голите фотосесии от страниците си.

Главният изпълнителен директор на Playboy Скот Фландърс заяви, че промяната в стратегията на компанията се дължи на невъзможността ѝ да се съревновава с наличието на безплатна порнография в интернет.

Като цяло се прогнозира издателската индустрия да загуби 4 милиарда долара от продажби на реклами през следващите четири години.