Открит през 2006 година, Park Center Sofia е първият търговски център от този тип у нас. Въпреки добрата си локация обаче, обектът често сменя собствениците си. Този месец се състоя неговата четвърта продажба. Новият собственик на мола е компанията TSH Investment - съвместно дружество на две от водещите български инвестиционни компании - "Тринити Кепитъл" АД и "Хъс Инвест" ЕАД.

Точната цена на придобиването не се посочва, но според неофициални източници тя е в размера между 34 и 40 милиона евро.

Новият собственик на мола коментира пред Money.bg, че си е поставил амбициозната цел да привлече нови брандове, "които да повишат атрактивността на Park Center Sofia в силно конкурентната среда на мащабни международни проекти в същия сегмент, оперирани от едни от най-големите чуждестранни инвеститори в Централна и Източна Европа".

КЗК пусна сделката за Park Center

КЗК пусна сделката за първия софийски мол

На пазара ще се появи нова група, която обаче остава извън челната тройка на големите търговски центрове

Както Money.bg писа през декември, до продажбата се стигна, след като от Комисията за защита на конкуренцията разрешиха на "Тринити Кепитъл" АД и "Хъс Инвест" ЕАД да придобият дружеството, което притежава столичния мол Park Center.

Снимка 253676

За сделката стана ясно в началото на октомври миналата година, като антимонополният орган за малко повече от два месеца стигна до произнасяне.

Двете придобиващи дружества установяват контрол върху фирмата собственик на мола "Аурига" ЕАД чрез специално създаденото за сделката съвместно дружество "Ти Ес Ейч Инвестмънт" АД.

Продавач е британският фонд Revetas Capital Advisors, който управлява търговския център през последните 10 години. В периода 2014-2016 г. международният оператор обновява и ребрандира мола, трансформирайки тогавашния City Center Sofia в Park Center Sofia.

Новите собственици обявиха амбициозна стратегия за развитие

Сделката отбелязва нов етап в развитието на Park Center Sofia. Новите собственици обявиха пред Money.bg, че предстои модернизиране на търговския център, като идеята им е да го направят популярен и предпочитан не само от живущите в прилежащите жилищни квартали и посетителите на централната градска част, но и от нови клиенти, които досега са избирали други столични търговски центрове за свободното си време.

От TSH Investment подчертават, че ще представят иновативни търговски и развлекателни концепции, които да импонират на по-широка аудитория и да дадат нови причини за регулярни посещения на жителите на столицата и да разгърнат потенциала на мола.

Мол за 150 млн. евро готвят в Пловдив

Мол за 150 млн. евро готвят в Пловдив

Той ще е и един от най-големите у нас, но проектът се бави вече няколко години

"Всичко това ще доведе до увеличение на броя посетителите, което в крайна сметка евентуално ще спомогне за доближаване на обекта до основните конкуренти и безспорни лидери на този пазар - Paradise Center, Sofia Ring Mall и Serdica Center", посочват купувачите.

Молът е с 46 хил. кв. м РЗП, 22 хил. кв. м нетна отдаваема площ, шест нива и 350 паркоместа. Той е и единственият търговски център в столицата с директен излаз в парк.