Онлайн резервационна платформа "Преоткрий България" ще стартира на 1 юни, с идея да се подкрепят българските хотели и ресторанти, както и българските производители. Платформата ще е напълно безплатна за българския бизнес, който иска да предостави офертите си, но ще трябва да спазват определи изисквания за безопасност, както и да се гарантира, че се предлагат български храни на потребителите.
Това стана ясно от брифинг с участието на представители българския бизнес у нас, заедно с министрите Емил Караниколов, Николина Ангелкова и Десислава Танева.
"Идеята е да се защити българският туризъм и туристите да преоткрият туризма в България като продукт. Проектът "Преоткрий България" ще даде възможност на всички хотели и ресторанти, с които ние си партнираме да могат да публикуват своите оферти за потребителите в България за лятна ваканция, стаи, нощувки и резервации за ресторанти. Платформата ще стартира в началото на юни, наред със старта на туристическия сезон." Това обясни Филип Анастасиу - управител на "Метро България".
"Това, което гарантираме в тази платформа, е, че нашите партньори ще дадат най-добрата оферта, която може да си позволят, защото тя ще бъде безплатна за тях, няма да дължат комисионна и ще могат да предложат добра цена. Ще се изисква всички участници да спазват правила за безопасност, които се разработват в момента, което да гарантира, че ще дадат безопасен и качествен туристически продукт в ситуация на епидемията в монета", каза още той.
Ръководителят на проекта Георги Гъневски заяви, че инициирането на платформата е с идея да се направи сигурен продукт не само за българския туризъм ни и за чужденците, в последствие. "Потребителите, които изберат платформата трябва да знаят, че резервират ваканция, нощувка или вечеря на сигурно място от гледна точка на хигиена, чистота, опазване на здравето, гарантиране на социалната дистанция", заяви той.
"Разработихме детайлен пакет от протокол и мерки за хигиенизиране, чистота и здраве. В него са вкарани мерките на Световната здравна организация, водещи практики от различни страни. Идеята е да качим на ново, по-добро ниво българския туристически продукт", каза още Гъневски.
Български храни
Друго, заложено в програмата, е да се върнат българските храни в ресторантите и в менютата на хотелите. Задължително условие за хотелите и ресторантите, предоставящи офертите си в платформата, е да предлагат български храни от продукти, доставени от България.
"Друга основна част е финансовата стабилност - възможността на бизнеса да стартира и затова партньорите от бизнеса, заставащи зад тази кампания ще вложат средства, с които да се финансира първоначалното зареждане на бизнеса, за да стартира", каза . Част от партньорите са "Загора", "Coca-Cola", Маджаров", "MasterCard", "A1" и други", каза Гъневски.
Министъра на икономиката заяви, че тази година ще разчитаме предимно на български туризъм и бизнеса и държавата откликват на това.
"Ние ще промотираме тази платформа. Ще насърчим хотелите и ресторантьорите да участват в тази система, което ще е напълно безплатна за тях и най-вече да насърчим българския туризъм. Предстои да видим колко представители на хотели и ресторантьори ще се включат в нея", заяви министърът на туризма Ангелкова.
Министерство на земеделието храните и горите приветства платформата. Според министър Танева българките фермери и производители са готови да отговорят на търсенето "Гарантираме, че в България има достатъчно качествени продукти, за да се задоволим вътрешното потребление. Поемаме ангажимента за контрол над този стандарт, за да гарантираме, че българският потребител ще получи качествен продукт", заяви още тя.