ФБР арестува един от 10-те най-известни разпространители на спам в света. Робърт "Славея" е заловен в Сиатъл и вече е в ареста, където ще чака началото на съдебния процес.

Обвинителите още не са решили за какъв срок трябва да бъде осъден задържаният, но се надяват да приберат 773 000 долара, които той е изкарал от разпространение на спам по електронните пощи.

27-годишният Робърт Алън Славея е един от най-талантливите спамери в света. Федералните власти заявиха, че липсата му е могла да се оцени още в петък, тъй като количеството спам в електронните пощи значително е спаднало.

"Славеят е обвинен, че е използвал мрежа от компютри "зомби", за да разпространи милиони писма спам". Той е в списъка на спамерите, известни в целия свят и фиксирани от международната организация против спама Spamhaus Project.

Тим Крентън, юрист от Microsoft и ръководител на програмата за Световна сигурност на Интернет призна, че задържаният е един от десетте най-опасни спамери на планетата.

Сред обвиненията към Робърт Славея са обвинение в измама, кражба на собственост от потребителите и пране на пари.

Известният спамер живеел в разкошен апартамент и карал Мерцедес. Обвинението смята да му отнеме придобитите 773 000 долара, които той заработил чрез спам с помощта на компанията Newport Internet Marketing.

Робърт върши тази дейност от 2003 г. Собствениците на компютри обикновено не подозират, че машината им е заразена с троянски кон, който позволява да се изпълняват определени команди, заложени от управляващия мрежата. Заразеният компютър сам осъществява връзка със сървъра и чака команди от измамника.

Славеят продължил да действа, даже след като Майкрософт завели дело срещу него преди 2 години за 7 млн. долара, а интернет доставчик от Оклахома го съдил за 10 млн. долара.

Това е първият случай в САЩ, когато ФБР са променили понятието за кражба на персонални данни, за да преследват спамера. Възможно е Робърт да изкара в затвора десетилетия.

Разследването започнало, когато властите получи стотици жалби срещу Славея. Той предлагал услуга - да разпространи 20 млн. рекламни писма за 15 дни срещу 495 долара.

Област Санта Барбара признала, че е харчила по 1000 долара на седмица, за да се справи с получавания спам. Стотици компании били с разбит имидж, когато се разбрало, че техните компютри пропускат спам съобщения.