След първия рунд на преговорите между лидерите на профсъюзите, ръководителите на транспортните предприятия и представителите на правителството, повечето профсъюзи са взели решение за преустановяване на стачните действия.
По данни на телевизионния канал ARD, участниците на 42 от 45 генерални асамблеи на профсъюзните организации на Френските железници (SNCF), състояли се в четвъртък 22 ноември, са гласували за спиране на стачаката.
Почти 99% от низовите организации на най-големия профсъюз на железничарите CGT са взели решение да се върнат на работа.
Обаче вторият по сила профсъюз Sud-Rail, обединяващ служителите на железницата в южните части на страната, е заявил, че не е съгласен да прекрати стачката.
Като цяло наблюдателите говорят за разкол между профсъюзите. От една страна са „реформистите", които са се съгласили на преговори с правителството и ръководството на компаниите. От друга страна са „ортодоксалните", които настояват за еднозначна отмяна на реформите на Никола Саркози, предвиждащи премахване на пенсионните привилегии.
Повечето профсъюзни лидери са се съгласили на диалог с правителството и искат да създадат „съответен климат", за да повлияят на хода на преговорите. Ако техните искания не бъдат чути, стачката ще се възобнови на 18ти декември, непосредственно преди Коледните празници.
По данни на AFP, днес движението на високоскоростните влакове от Париж за провинцията на практика е възстановено. Контактите между провинциите все още са осигурени едва на 50%.
Служителите от Парижкото трансапорно управление също са гласували за ограничение на стачката. Движението на крайградските електрички е почти нормализирано. 80% от автобусния парк в столицата работи. 11 от 14 линии на парижкото метро работят в нормален режим.
Ръководството на SNCF вече заяви, че ще възмезди пътниците за загубите, понесени заради стачката. В частност ще бъде намалена цената на т.нар. „оранжева карта" през януари 2008.