Белгийският град Антверпен е световно известен с изкуство, зашеметяваща архитектура и култура. През града минават едни от най-важните морски пристанища в света, големи пътни артерии, магистрали, свързващи други държави и градове с Околовръстния път на Антверпен. Европейският град е идеално разположен за международна търговия с Нидерландия на север, Германия на изток, Брюксел на юг и на запад Северно море.
Едва ли е изненада тогава, че в града се подготвя огромен инфраструктурен проект The Oosterweel Link, който не е съвсем световноизвестен, но въпреки това се класифицира като един от най-важните проекти в Европа.
Строителният проект е предложен за първи път през 1996 г. и има приблизителна стойност от 4,4 милиарда евро. Най-голямата в света видео платформа за строителство, инженерство и архитектура B1M го нарича един от "най-важните и по-малко известни мегапроекти в Европа".
Околовръстният път в града обаче не е завършен - и използването му стана печално известно със задръствания и още задръствания, разказва Express.co. Oosterweel Link може да реши проблема.
Причината за забавянето на проекта може би се дължи на огромното предизвикателство - преминаване под река Шелд в града.
15-километровата магистрална връзка се разработва от Lantis и се състои от пет подпроекта, като сред тях са тунел Scheldt, възел Oosterweel, тунели на Canal и R1-Noord.
Договорът за създаване на връзката беше възложен на консорциума Temporary Trade Association COTU за изграждането на тунела Scheldt през юни 2020 г. Тунелът Scheldt е мястото, където левият и десният бряг на реката ще се срещнат.
Ян Баувенс, който е ръководител на проекта за консорциума,коментира: "Първо трябваше да изкопаем огромна яма, достигаща до 25 метра дълбочина. Това означава обезводняване на почвата. От момента, в който подготвихме тази строителна яма, можехме да започнем изграждането на същинския тунел. И това е, което изграждаме в момента", съобщава The B1M.
Бъдещите тунели ще позволят на шофьори и велосипедисти да пътуват през Антверпен под земята. Основните строителни работи по проекта започнаха през февруари 2018 г. Цялата връзка Oosterweel трябва да започне да функционира до 2030 г.



USD
CHF
EUR
GBP