Китай ще участва в големи инфраструктурни проекти в Унгария, включително изграждането на железопътен пръстен около Будапеща и високоскоростна железница, свързваща центъра на града и международното летище "Ференц Лист". Това обяви министърът на външните работи и външноикономическите отношения на Унгария Петер Сиярто, след официалните разговори в Будапеща между министър-председателя на страната Виктор Орбан и китайския президент Си Дзинпин.

Страните подписаха общо 18 документа за сътрудничество в различни области, включително в областта на инвестициите. Унгарският министър отбеляза, че в рамките на китайската инициатива "Един пояс, един път" - насочена към развитие на връзките между Изтока и Запада - Унгария и Китай са изготвили списък с проекти за съвместно финансиране.

Сред тези проекти е и "строителството на железопътен пръстен, около Будапеща", уточни Сиярто. По думите му, това би трябвало да улесни доставките до западноевропейските страни на продукция от заводите, построени с китайско участие в Източна Унгария.

Китай ще инвестира в проекти за литий в Казахстан

Китай ще инвестира в проекти за литий в Казахстан

Скоро една от най-големите китайски компании от сектора започва проучване в Казахстан

"Започваме също така и подготовката за изграждане на високоскоростна жп линия, която ще осигури бърз и удобен достъп от летището до центъра на Будапеща", каза министърът, цитиран от ТАСС. Той напомни, че от унгарската столица вече има директни полети до седем китайски града, което ще способства за увеличаване на туристическия поток от Китай.

Освен това, китайски инвеститори ще участват в създаването в Унгария на мрежа от зарядни станции за електрически автомобили, както и в модернизирането на граничния и митническия пункт на границата със Сърбия. Те ще проучат и възможността за присъединяване към проекта за строителство на петролопровод между Унгария и Сърбия.

През последните години с инвестиции и от Китай се строи високоскоростна железопътна линия между Будапеща и Белград. А китайските инвестиции в унгарската икономика вече надхвърлят общо 16 млрд. евро.

Най-големият търговски партньор на Германия вече не е Китай

Най-големият търговски партньор на Германия вече не е Китай

Това разместване се случва за първи път от 8 години